شناسهٔ خبر: 8862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‎ها نباید رویکرد سیاسی داشته باشد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‎ها با توجه به نتایج مثبت دینی و فرهنگی، نباید رویکرد سیاسی داشته باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی توجه به مسئله تفکیک جنسیت در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اکنون به سبب اهمیت موضوع در برخی کشورهای غیراسلامی نیز مسئله تفکیک جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه، تفکیک جنسیتی به معنای کشیدن دیوار در دانشگاهها نیست اظهارداشت: تفکیک جنسیتی نیازمند برنامه ریزی مدون توسط مدیران بادرایت است.

وی افزود: در صورتی که آمار دانشجویان در واحد های درسی یکسان، زیاد و قابل تقسیم باشد امکان مجزا شدن وجود دارد در غیر این صورت تفکیک جنسیتی امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقیقاتی که در کشورهای غربی انجام شده، تفکیک جنسیت در مراکز علمی راندمان تحصیل را افزایش داده است.

سلیمی اختلاط دختر و پسر در مراکز آموزش عالی را آسیب به هر دو جنسیت دانست و افزود: انجام این مهم در سخن آسان و در عمل بدون برنامه ریزی کارشناسان کاری دشوار است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه غرب رشد فزاینده ای در دانش و علوم مختلف داشته اما از نظر اخلاق به عمق ابتذال کشیده شد و در منجلاب فساد و بی بند وباری گرفتار آمده است.

سلیمی با اشاره به اینکه دانشجوی مسلمان می تواند الگو تمام عیار برای سایر دانشجویان غیرمسلمان باشد اظهار داشت: دانشجویان مسلمان باید با رفتار ارزشمند و ولایی خود دانشجویان غیر مسلمان را هم از نظر علمی و هم از نظر اعتقادی تحت تاثیر دین مبین اسلام قرار دهد.ک/۳

نظر شما