شناسهٔ خبر: 8875 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارسال 400 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان انقلاب

دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب از دریافت 400 اثر توسط دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: آئین اختتامیه این جشنواره بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حسین فتاحی، دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب به تشریح آخرین وضعیت این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از ابتدای سال اعلام شده است و با همکاری مرکز همایش‌های حوزه‌ هنری و دفتر آفرینش‌های ادبی برپا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته، این جشنواره در دو حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: داستان کوتاه و رمان با موضوع و مضمون انقلاب اسلامی، شرط اصلی قبول آثار توسط دبیرخانه این جشنواره به شمار می‌آید. ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۳۰۰ اثر آن در بخش بزرگسال و ۱۰۰ اثر در بخش کودک و نوجوان ارائه شده است. 

دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب با بیان اینکه داوری‌های اولیه انجام شده و آثار برای داوری نهایی به داوران سپرده شده است، به داوران این مرحله اشاره و عنوان کرد: در این دوره نویسندگانی مانند راضیه تجار، فیروز زنوزی‌جلالی و محمدرضا بایرامی در بخش بزرگسال به داوری و ارزیابی آثار رسیده به جشنواره خواهند پرداخت. همچنین خسرو باباخانی، مهدی کاموس و سمیرا اصلان‌پور، داوری آثار ارسال شده در بخش کودک و نوجوان در دور نهایی را برعهده دارند.

وی همچنین به داوری‌ این دوره اشاره کرد و با بیان اینکه این فرایند زمان‌بر است، گفت: زمان برگزاری آئین اختتامیه، بهمن‌ماه است. فکر می‌کنم داوری‌ها تا نیمه دوم دی‌ماه ادامه داشته باشد؛ چرا که بررسی آثار توسط سه داور در هر بخش، امری زمان‌بر محسوب می‌شود. برای نمونه در بخش بزرگسال بیش از بیست رمان به دبیرخانه ششمین جشنواره داستان انقلاب ارسال شده که حجم هر کدام بیش از پانصد صفحه است و مطالعه هر اثر توسط سه داور این روند را طولانی‌تر هم می‌کند.

فتاحی افزود: جشنواره داستان انقلاب به منظور کشف استعدادهای جدید و زمینه‌سازی برای خلق اثر در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی در حوزه هنری پایه‌گذاری شد. محوریت جشنواره در پنج دوره گذشته شناسایی و حمایت از استعدادها در حوزه داستان‌نویسی در شهرستان‌ها بوده است.

دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب اظهار کرد: پس از پنج سال متوالی برپایی این جشنواره، برای نخستین‌بار است که جشنواره داستان انقلاب بدون حضور مؤسس خود، زنده‌یاد امیرحسین فردی برگزار می‌شود.

نظر شما