شناسهٔ خبر: 8880 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در حوزه چاپ تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیاز است

علی جنتی ضمن اشاره به مشکلات صنعت چاپ گفت: نیازبه تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تعرفه های گمرکی، مواد اولیه موردنیاز چاپخانه ها برخی از مشکلات پیش رو صنعت چاپ در ایران است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی درباره رونق صنعت چاپ و اینکه وزارت ارشاد دراین خصوص چه برنامه ای دارد گفت در زمینه صنعت چاپ و بسته بندی مشکلات متعددی داریم که در این خصوص نیازبه تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تعرفه های گمرکی، مواد اولیه موردنیاز چاپخانه ها و غیره داریم. دستگاههای دولتی که وارد این صنعت شده اند و اجازه رقابت به بخش خصوصی نمی دهند و بازار بخش خصوصی را تخریب کرده اند، از مشکلات این حوزه محسوب می شود که باید عوامل این مشکلات را شناسایی کنیم و در کارگروههای مختلف روی آنها بحث و تصمیم گیری شود.

وی افزود: همچنین بخشی ازاین مشکلات و مسایل نیاز به اصلاح دارد باید دردولت تصمیم گیری شود و بخشی دیگر نیز به وزارت ارشاد برمی گردد.

جنتی با اشاره به مهمترین مشکل صنعت چاپ که روزآمد کردن صنایع و ماشین آلات این حوزه است بیان کرد: ما در حوزه چاپ و بسته بندی به ماشین آلات نوین نیاز داریم تا این صنعت هر روز شکوفاترگردد و باید دراین زمینه به موضوع واردات نیز توجه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واردات ماشین آلات و تجهیزات چاپ و بسته بندی نیز گفت: در این خصوص پیشنهاداتی را به وزارت صنعت معدن و تجارت ارایه کردیم که این موارد به طور کلی درحوزه صنایع فرهنگی قرار می گیرند و درخصوص بررسی این پیشنهادات هنوز باید جلساتی برگزار کنیم تا از طریق برگزاری این جلسات این موضوع پی گیری شود.

نظر شما