شناسهٔ خبر: 8946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مداخل دائرة المعارف بزرگ اسلامی بر روی اینترنت قرار گرفت

محمدکاظم موسوی بجنوردی، رییس مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، خبر از قرارگیری مدخل‎های مربوط به دائرة المعارف بزرگ اسلامی بر روی وبسایت این مرکز داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مرکز دایره‎المعارف بزرگ اسلام؛ وی افزود؛ این اقدام سرآغازی برای اشاعه گسترده فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد بود. ایشان همچنین اضافه کرد: از این پس مراجعین به دائرة المعارف بزرگ اسلامی از همه اقشار می توانند بدون صرف هزینه بالا از محتویات دائرة المعارف بزرگ اسلامی استفاده کنند.

دائرة المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه ای تخصصی در حوزۀ جهان اسلام است که کار تدوین آن از سال ۱۳۶۳ به سرویراستاری محمدکاظم موسوی بجنوردی آغاز گردید و تعداد زیادی از اساتید و اندیشمندان برجستۀ ایرانی در نگارش آن مشارکت دارند. تاکنون از این دائرة المعارف که پیش بینی می شود به ۳۵ مجلد برسد، ۲۰ جلد آن به چاپ رسیده است که شامل بیش از ۷۲۰۰ مدخل می شود.

علی بجنوردی، معاون فناوری اطلاعات مرکز در گفتگو با دبا گفت: تلاش ما همواره در جهت بالا بردن سطح دسترسی به محتوای تولید شده در مرکز دائرة المعارف بوده است و برای رسیدن به این هدف، قرارگیری مداخل دائرة المعارف بزرگ اسلامی با کیفیتی مطلوب بروی اینترنت در اولویت کار قرار گرفت. برای این منظور از ابتدای سال جاری همکاران ما در مرکز، آماده سازی مقالات دبا را جهت قرارگیری بروی وبسایت مرکز آغاز کردند و هم اکنون تمامی مداخل متعلق به جلد اول تا بیستم از طریق آدرس وبسایت این مرکز (www.cgie.org.ir) قابل دسترس است. همچنین مداخل مربوط به ترجمۀ عربی دائرة المعارف بزرگ اسلامی و نیز مداخل دانشنامۀ ایران، در حال قرارگیری بروی وبسایت است.

معاون فناوری اطلاعات مرکز در ادامه گفت: در گام بعدی مداخلی که هنوز به چاپ کاغذی نرسیده اند بروی اینترنت قرار خواهند گرفت.

نظر شما