شناسهٔ خبر: 8951 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت‌نام سومین دوره اعطای بورس تحصیلی شهید احدی

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از آغاز ثبت‌نام سومین دوره اعطای بورس دکتری شهید احدی بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سید حسن حسینی گفت: بنیاد ملی نخبگان سالانه تعدادی از واجدان شرایط که بالاترین امتیاز را از میان دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور که دارای افتخارات مورد تائید بنیاد ملی نخبگان هستند، بدون آزمون برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی داخل کشور معرفی می‌کند.

وی درباره حداقل شرایط کسب این بورس تحصیلی گفت: دارا بودن افتخار مورد تائید بنیاد ملی نخبگان، فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۳ و سن کمتر از ۳۰سال تمام (متولدین ۳۱ شهریور سال ۶۳ به بعد) از جمله این شرایط محسوب می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت ظرفیت، تعدادی از متقاضیان مشمول که بیشترین امتیازات آموزشی و پژوهشی را کسب کنند، برای حضور در این دوره انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بنابراین پس از انتخاب نهایی برای بهره مندی از این تسهیلات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها بر اساس اولویت انتخابی اقدام به جایابی می کند و امکان معرفی به سایر مراکز مقدور نیست، از این رو متقاضیان با توجه به سطح آموزشی و پژوهشی خود، جهت افزایش امکان پذیرش، در انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر دقت کنند.

وی افزود: هزینه‌های شهریه تحصیل در دوره دکتری دانشجویانی که مشمول بورس شهید احدی می‌شوند از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت خواهد شد.

به گفته حسینی ارائه درخواست در سال جاری صرفا از طریق سامانه ثریا و تا پایان دی ماه مقدور بوده و به هیچ درخواستی از سایر طرق و یا در خارج از زمانبندی مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: در اولین دوره اعطای بورس دکتری شهید احدی در سال ۹۱ بیش از ۱۰۰ نفر و در دومین دوره در سال جاری هم ۱۱۰ نفر برای حضور در این دوره از سوی بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه ها معرفی شدند.

شایان ذکر است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وبگاه بنیاد ملی نخبگان به آدرس www.bmn.ir مراجعه کنند.

نظر شما