شناسهٔ خبر: 8972 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم برگزار شد

یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم با حضور 43 عضو پیوسته از مجموع 46 عضو پیوسته فرهنگستان علوم به ریاست آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم برگزار شد و طی آن رئیس سازمان انرژی اتمی عضو فرهنگستان علوم شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در بخش اول جلسه با رأی گیری کتبی، استادان منتخب فرهنگستان علوم برای مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستان‎ها در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ انتخاب شدند.

دکتر یوسف ثبوتی عضو پیوسته گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و استاد فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دکتر حسن تاجبخش عضو پیوسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه تهران برگزیدگان مجمع عمومی فرهنگستان علوم برای مراسم بزرگداشت فرهنگستانها بودند (در مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستانها که هر سال با حضور رئیس جمهور (ریاست عالیه فرهنگستانها) برگزار می شود، به برگزیدگان ۴ فرهنگستان کشور «نشان درجه یک دولتی» اعطا می شود. بر این اساس برگزیدگان فرهنگستان علوم «نشان درجه یک دانش» دریافت خواهند کرد).

در بخش دیگری از جلسه، درخواست عضویت وابسته استادان پیشنهاد شده از سوی شورای گروه علوم مهندسی فرهنگستان مطرح شد که پس از توضیحات دکتر محمدرضا عارف رئیس گروه علوم مهندسی و تبادل نظر، رأی گیری کتبی صورت گرفت و پیشنهاد عضویت وابسته دکتر علی اکبر صالحی استاد مهندسی هسته ای دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمد رحیمیان استاد مهندسی عمران دانشگاه تهران و دکتر امیر البدوی استاد مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس برای یک دوره چهار ساله به تصویب رسید.

تمدید عضویت وابسته دکتر عزت الله نادری عضو وابسته گروه علوم انسانی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که پس از توضیحات آقای دکتر حسین نمازی رئیس گروه علوم انسانی و رأی گیری کتبی، با عضویت وابسته آقای دکتر عزت الله نادری برای یک دوره چهار ساله دیگر موافقت شد.

در بخش پایانی جلسه دکتر حسن ظهور دبیر فرهنگستان علوم گزارشی از شرکت در دهمین نشست سالانه اجلاس علم و فناوری در جامعه که در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۲ در شهر کیوتو ژاپن با حضور ۱۰۰۰ نفر از رهبران علم، فناوری، سیاست، تجارت و رسانه ها از ۱۰۰ کشور، منطقه و سازمان بین المللی برگزار شده بود، به استحضار اعضا رساند و در ادامه در رابطه با چگونگی حضور فعالتر فرهنگستان در این اجلاس بحث و تبادل نظر شد و در نهایت با تشکیل کارگروهی برای بررسی و اظهار نظر در این خصوص موافقت به عمل آمد.

پیرو موافقت یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان، طی احکام جداگانه از سوی دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، دکتر علی اکبر صالحی، دکتر محمد رحیمیان، دکتر امیر البدوی و دکتر عزت الله نادری به عضویت وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۴۶ عضو پیوسته، ۵ عضو افتخاری، ۱۰۰ عضو وابسته و ۵۳ همکار مدعو دارد.

نظر شما