شناسهٔ خبر: 9006 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجوز دانشگاه فرهنگیان لغو نشده است

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: مجوز دانشگاه فرهنگیان به عنوان برآیند تلاش عالمانه نخبگان فرهنگی این کشور برای ساختن فردای ایران، لغو نشده است و هر گونه شایعه در این رابطه تکذیب می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه فرهنگیان که هم اکنون به عنوان دومین مولود آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی در حوزه تربیت نیروی متخصص آموزشی محسوب می شود، بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رسالت خطیر تامین نیروی انسانی کارآمد و تربیت معلم در نظام رسمی آموزشی کشور را بر عهده دارد.

هم چنین آمده است: این دانشگاه هم اکنون با وجود بیش از ۶۰ هزار دانشجو و یک هزار و ۸۰۰ استاد و مدرس در ۹۸ مرکز دانشگاهی در گستره کشور مشغول فعالیت است که باید به این مجموعه عظیم ، اعتبار علمی اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات و پشتوانه های قانونی دیگر از سوی مجلس شورای اسلامی را نیز اضافه کرد.

در اطلاعیه با اشاره به فرازهای از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب آمده است: ˈاین مساله دانشگاه فرهنگیان هم خیلی مهم است؛ این هم از جمله چیزهایی است که باید به طور جدی به آرایش درونی آن توجه شود. معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی تواند به متعلم خود، به مخاطب خود چیزی بدهد. اینجا شخصیت معلمین ساخته می شود. اگرچه این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده است و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالی باید همه پشتیبانی های ممکن را از این دانشگاه ها بکند. اینها کارهایی است که در زمینه آموزش و پرورش باید انجام بگیرد.ˈ

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه ضمن تکذیب هرگونه شایعه درمورد لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برآیند تلاش عالمانه نخبگان فرهنگی این کشور برای ساختن فردای ایران است و به منظور تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین و نیل به نظام آموزش و پرورش زیبنده ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ ناگزیر به تربیت نسلی باورمند از معلمان است که این مهم از رهگذر همراهی همه دغدغه مندان فرهنگ دوست با دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.

نظر شما