شناسهٔ خبر: 9023 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تلاوت «انسان‌شناسی از منظر قرآن» را منتشر کرد

کتاب «انسان‌شناسی از منظر قرآن» که انسان را با استناد به آیات وحی معرفی کرده است، توسط انتشارات تلاوت به چاپ رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ کتاب «انسان‌شناسی از منظر قرآن» به قلم حمید حسن‌زاده را انتشارات تلاوت وابسته به سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری منتشر کرده است. معرفی مستقیم انسان از زبان قرآن را می‌توان از نکات حایز اهمیت این کتاب دانست.

این کتاب با بیان آیات قرآن از زبان خداوند، به معرفی انسان و ذات او پرداخته است و در حالی‌ که سایر کتاب‌ها با این موضوع به بررسی آراء و نظرات فیلسوفان، روانشناسان، جامعه‌شناسان، تحقیقات‌ علمی یا نگاه روایات و نظرات دانشمندان اسلامی پرداخته‌اند، این کتاب به طور تخصصی انسان را از دید و زبان خداوند با استناد به آیات قرآن معرفی کرده است.

آشنایی عموم مردم با مفهوم انسان و انسان‌شناسی یکی دیگر از اهداف نگارنده این اثر است که حسن‌زاده تلاش کرده آن را در اثر خود منظور کند. انسان و انسان‌شناسی پیوند نزدیکی با بسیاری از مفاهیم عمیق اسلامی مانند نبوت، خدا‌شناسی و معادشناسی دارد.
انسان اگر بتواند از ذات و درون خود شناخت کامل داشته باشد، بدون شک راهی به سوی شناخت پروردگار خود گشوده است. بنابر‌این، شناخت انسان پلی برای شناخت خداوند متعال است. این اثر در قالب هشت درس با عناوین اهمیت انسان‌شناسی، آفرینش ‌انسان، هدف از آفرینش‌ انسان، فطرت الهی انسان، سرشت ‌انسان، جبر و اختیار، جایگاه والای انسان و رشد و انحطاط، تألیف شده است.

کتاب «انسان‌شناسی از منظر قرآن» به قلم حمید حسن‌زاده، برای نخستین بار با شمارگان هزار نسخه، در ۱۶۷ صفحه و به بهای ۵۰ هزار ریال از سوی انتشارات تلاوت منتشر شده است.

نظر شما