شناسهٔ خبر: 9046 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قصه‌های عاشورایی» به چاپ دوم رسید

همزمان با ماه صفر و فرارسیدن اربعین حسینی، انتشارات قدیانی (کتاب های بنفشه) مجموعه 10 جلدی «قصه‌های عاشورایی» نوشته فریبا کلهر را تجدید چاپ کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ تصویرگری این مجموعه کتاب تمام رنگي را که در ۱۲۸ صفحه و در قطع رحلی منتشر شده است، سید حسام‌الدین طباطبایی انجام داده است. 
نویسنده هر یک از داستان‌ها را براي گروه سني«ب» و «ج» بر اساس يكي از شخصيت‌های مهم و تاثيرگذار عاشورا نوشته ولی به نام هیچ یک اشاره نکرده است. کلهر درحالی که نخستين جلد این مجموعه را با زندگی امام حسين(ع) آغاز کرده، در دهمین جلد آن به روایت زندگی امام سجاد (ع) پرداخته است. 
در جلد ۹ مجموعه «قصه‌های عاشورایی» با عنوان «بگذار اینجا بمانم» می‌خوانیم: «روز مبارزه بزرگ، یاران مرد آزاد به میدان رفتند و شهید شدند. خانواده مرد آزاد به میدان رفتند و شهید شدند. پرچمدار دید که دیگر یاوری برای مرد آزاد باقی نمانده است. نگاهش به طرف خیمه‌ها پر کشید. کسی از شکاف خیمه او را نگاه می‌کرد. پرچمدار دید که دو چشم درخشان از دور با او حرف می‌زند. پرچمدار جلو رفت و دختر مرد آزاد را دید. پرسید: با من کاری داری عمو جان؟ دختر گفت: تشنه‌ام عمو جان. آب می‌خواهم...»
مجموعه «قصه‌های عاشورایی» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی با شمارگان ۲۲۰۰ نسخه و به بهای ۱۲هزار و ۵۰۰ ریال به کوشش نشر قدیانی به چاپ دوم رسیده است.

نظر شما