شناسهٔ خبر: 9171 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت درون شبکه‌ای عامل رشد برنامه‌های تلویزیون

مجری برنامه «مناظره» معتقد است: رقابت درون شبکه‌ای باعث رشد برنامه‌ها می‌شود اما تنها نباید به این کار بسنده کرد چون برنامه‌ها باید با برنامه‌ سایر شبکه‌ها مقایسه و برنامه‌های مشابه هم مورد توجه قرار داده شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مرتضی حیدری مجری برنامه «پایش» با بیان اینکه هر فعالیتی که در معرض رقابت قرار می‌گیرد درواقع در مسیر رشد و بالندگی است، گفت: جشنواره جام‌جم فرصت رقابت برنامه‌ها با هم و در نهایت رشد و بالندگی آن‌ها را فراهم می‌کند.

حیدری افزود: فعالیت‌هایی که در مقام مقایسه قرار نمی‌گیرند چون در آنها رقابت نیست رشدی هم صورت نمی‌گیرد ضمن اینکه در آثار هنری، فیلم و سریال هم به همین شکل است.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های مختلف فارسی زبان و رقابت بین آن‌ها خاطرنشان کرد: زمانیکه شبکه جام‌جم را راه‌اندازی کردیم فکر می‌کردیم از طریق این شبکه می‌توانیم با ایرانیان خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم اما امروز شرایط به آن شکل نیست. امروز شبکه‌های زیادی تاسیس شده‌اند ضمن اینکه ایرانی‌های زیادی داریم که به زبان‌های غیرایرانی هم تسلط دارند.

حیدری اظهار داشت: اگر آن روز که شبکه جام‌جم را راه‌اندازی کردیم یک ضرورت بود، امروز باید به شبکه‌های خارج از کشور توجه زیادی داشته باشیم و بتوانیم مخاطب بیشتری جذب کنیم زیرا شبکه‌هایی موفق می‌شوند که  مخاطب بیشتری را جذب کنند.

این مجری تلویزیون گفت: رقابت درون شبکه‌ای باعث رشد برنامه‌ها می شود اما تنها نباید به این کار بسنده کرد. برنامه‌ها باید با برنامه‌ سایر شبکه‌ها مقایسه و برنامه‌های مشابه هم مورد توجه قرار داده شود و این اتفاقی است که در جشنواره‌هایی از جنس جشنواره جام‌جم رخ می‌دهد. این جشنواره فرصتی را فراهم می‌آورد تا آثار تلویزیونی باهم رقابت کنند.

وی همچنین با اشاره به نوع برنامه‌های تلویزیونی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تلویزیون تنها فیلم و سریال نیست بلکه برنامه‌های ترکیبی را هم شامل می‌شود. متاسفانه در دوره‌های قبل جشنواره جام جم این موضوع مورد غفلت قرار گرفته بود که امسال اینطور نیست.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌های ترکیبی و گفتگو محور جذابیت خاص خودشان را دارند، افزود: خوشحالم از اینکه امسال مدیران به این مساله توجه کردند، زیرا این مسئله باعث ارتقای کیفیت برنامه‌های می‌شود و مخاطبان هم می‌خواهند برنامه‌های جذاب ببینند.

نظر شما