شناسهٔ خبر: 9174 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لطیفی: زیاد کار کردن سقوط من است

کارگردان «دودکش» گفت: زمانی که یک کارگردان ظرف یکسال و چهارماه، سه اثر سنگین در سن ۵۰ سالگی انجام دهد، کار ساده‌ای انجام نداده است. خستگی مفرطی برای من به وجود آمده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدحسین لطیفی کارگردان «جاده قدیم» درباره ساخت سریال این سریال در نوروز سال آینده گفت: من محدودیت زمانی برای ساخت «جاده قدیم» ندارم به این دلیل که برای ساخت این سریال نه بازیگری انتخاب کردیم و نه قرادادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دوستان من می‌دانند که ممکن است «جاده قدیم» را ظرف ۱۰ روز پیش‌تولید کنم و روز یازدهم آن را کلید بزنم، افزود: ساخت سریال به جنس کارکردن من بستگی دارد که در بعضی مواقع هم ممکن است بدون فیلمنامه کار را شروع کنم و به تولید برسانم.

لطیفی در ادامه با انتقاد شدید از رسانه‌ها گفت: چرا باید این همه شایعه پشت سر حسین لطیفی باشد؟ اگر لطیفی خوب است یا بد برای تلویزیون کار می‌کند. گذشته از آن بسیار هم خسته‌ هستم و برای مدتی بعید است که در تلویزیون بتوانم کار کنم چون سریال‌سازی کار بسیار سختی است.

وی درخصوص فاصله گرفتن از تلویزیون توضیح داد: زمانی که یک کارگردان ظرف یکسال و چهارماه، سه اثر سنگین در سن ۵۰ سالگی انجام دهد، کار ساده‌ای انجام نداده است. خستگی مفرطی برای من به وجود آمده و اخیرا مقداری بیمار هم شده‌ام و به دلیل مسائل روحی و عصبی مشکلاتی برایم شکل گرفته که نیاز به استراحت دارم.

کارگردان «دودکش» افزود: همه اطرافیان من می‌دانند سینما برای من یک زنگ تفریح است چون قرار است که ظرف دوماه یک کار سینمایی بسازم، اما در تلویزیون که ظرف دوماه و ده روز، سریال یازده قسمتی‌ می‌سازم کار بسیار سخت است. در عین حال سینما برای من کاملا جدی است و دوست دارم ثمره کارم هم چند اثر روی پرده سینما باشد.

لطیفی در ادامه با مقایسه کار خود با یک بندباز بیان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که اگر فرد بندبازی، خوب بندبازی کند، سه چهار بار تقاضای اجرای بندبازی از او دارند؛ اما وقتی زمین بخورد، مسخره‌اش می‌کنند و نمی‌گویند ما برایت سوت و دست زدیم که بالا رفتی، بنابراین بندباز خودش باید مراقب خودش باشد پس لطیفی خودش باید مراقب خودش باشد. اگر همه هم برایش دست و سوت زدند زمانی خواهد افتاد و این سقوط برای زیاد کار کردن لطیفی است.

نظر شما