شناسهٔ خبر: 9187 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی همایشی برای تدوین متون درسی ادبیات دفاع مقدس

محمدرضا سنگری از برپایی همایش تالیف و تدوین متون درسی دانشگاهی با موضوع ادبیات دفاع مقدس در سوم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا سنگری از برپایی همایش تالیف متون درسی ادبیات دفاع مقدس در سوم بهمن ماه سال جاری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: بعد از تاسیس رشته تحصیلی ادبیات دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و دو تا سه نوبت پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی شهرهای کرمان، سمنان، تهران، اصفهان و نیز استان چهارمحال و بختیاری، این نیاز حس شد که برای بررسی توانمندی‌های استادان این رشته و نیز هماهنگی برای تولید متون درسی در این زمینه در دانشگاه‌ها همایشی را برگزار کنیم که با کمک بنیاد حفظ آثار در سوم بهمن برپا می‌شود.

وی افزود: در این همایش از استادان دانشگاه‌ها و شخصیت‌های فعال در این حوزه دعوت شده تا در چهار بخش به تبادل نظر بپردازند. این چهاربخش به ترتیب عبارتند از: تالیف متون آموزشی، پژوهش در حوزه ادبیات دفاع مقدس، پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات و چشم‌اندازه آینده رشته ادبیات دفاع مقدس برای تاسیس رشته دانشگاهی در مقطع دکتری و نیازمندی‌های آن.

سنگری تصیح کرد: در سال‌های گذشته که این رشته درسی تاسیس شد در چند نوبت در سرفصل‌های آن بازنگری صورت گرفت و ما پس از سه سال کار روی این سرفصل‌ها به شاخصه‌های تولید متن در این زمینه رسیدیم. در همین راستا هفت کتاب را نیز آماده کردیم که در تالیف آنها از حضور افرادی چون غلامرضا کافی، ضیاءالدین ترابی و ... نیز استفاده شد و چند کتاب نیز که حاصل فعالیت دانشگاهی بود نیز به صورت منبع درسی به کار گرفته شد.

وی افزود: در حوزه هنری نیز علیرضا قزوه کاری را در این زمینه آغاز کرده که می‌دانم با همکاری دانشگاه سمنان و به منظور کمک به تدوین و تالیف پایان‌نامه‌های دانشگاهی در این زمینه است. البته در بنیاد حفظ آثار هم برای تولید منابع درسی فعالیت‌های خوبی انجام شد و به نظر می‌رسد با برگزاری این همایش بتوانیم به نوعی تجمیع و هدف‌گذاری واحد در زمینه تولید متون درسی دفاع مقدس برسیم.

نظر شما