شناسهٔ خبر: 9196 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشگر فرهنگی: سیاست بازدارنده در مواجهه با ماهواره بی‎نتیجه است

نویسنده و پژوهشگر فرهنگی گفت: اعمال سیاست های بازدارنده در مواجه با پدیده‎های رسانه‎ای مانند ماهواره و شبکه اجتماعی بی‎نتیجه است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ منوچهر اکبرلو افزود: روش های موجود ناکام مقابله با رسانه های جدید مانند ماهواره و فیس بوک نکته مهمی است که اکنون مردم و مسوولان به آن پی برده اند.

وی ادامه داد: تجربه تاریخی نشان داده که بازداشتن و ممنوعیت نه تنها مردم را از یک پدیده دور نساخته بلکه ناخواسته عطش کاذبی نسبت به آن پدیده در آنها ایجاد کرده است.

این نویسنده ومنتقد سینما ادامه داد: شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک قابلیت استفاده به جا و نابجا دارند، اما ضروریست ماهیت و کارکرد آنها بازشناسایی شود و پس از این مهم، فرصت استفاده از آنها را برای مردم فراهم ساخت.

اکبرلو با بیان اینکه ایجاد ممنوعیت برای چنین رسانه هایی سبب ایجاد هزینه مضاعف برای نظام می شود، افزود: افزون بر این، حجم عظیمی از بودجه های دولتی مصروف این اقدام بازدارندگی بی ثمر خواهد شد.

وی گفت: اعمال ممنوعیت در مواجه با این رسانه ها امری غیرعقلانی است و بهتر است دست اندرکاران و متولیان فرهنگی در رفتار خود بازنگری کنند.

این منتقد و نویسنده سینما افزود: در زمانه ای که چه در زمینه اطلاع رسانی و چه در زمینه سرگرم سازی با انبوهی از برنامه های بی مخاطب روبرو هستیم، طبیعی است که نمی توان از مردم به اجبار خواست که به سراغ این برنامه ها بروند.

اکبرلو، خلاء فرهنگی را سبب گرایش مخاطبان به ماهواره و شبکه های اجتماعی دانست و گفت: بهتر است تولید کنندگان در رسانه های مختلف داخلی از جمله تلویزیون، سینما و نیز سایر نهادهای فرهنگی در تولیدات خود نیاز مخاطب را مقدم بر نیاز مدیران بدانند.

نظر شما