شناسهٔ خبر: 9272 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست تخصیص بودجه ویژه فعالیت‌های قرآنی

رئیس فراکسیون قرآن وعترت(ع) مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی بستر مناسب برای فعالیتهای قرآنی فراهم شده در بحث بودجه نیز کارهایی صورت گرفته که برای بودجه امسال از رئیس جمهور می خواهیم تا نسبت به تخصیص بودجه مطرح شده اقدام نمایند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس شورای اسلامی در برنامه فصل نو که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود، گفت: در سالهای گذشته همه فکر می کردند که کار قرآنی باید با اخلاص مردمی صورت گیرد در حالی که کسی دغدغه قرآنی نداشت تا جایی که مقام معظم رهبری از وضعیت قرآنی به خصوص در وزارت آموزش و پرورش شکایت کردند. بنابراین در مجلس تلاش کردیم تا یک کمیته پایش ایجاد کنیم که وظیفه این کمیته، رصد مستمر بر آن چیزی است که در دستگاه های مختلف در رابطه با قرآن انجام می شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک نماینده مجلس احساس کردیم باید بستری فراهم شود تا در رابطه با قرآن ساختار مناسب، بودجه و نیرو و قوانین مناسب ایجاد شود که در نهایت این ساختار تحت عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی درست شد. از طرفی سعی شد تا در این رابطه نیز بودجه هایی به فعالیت های قرآنی اختصاص داده شود که امسال نیز، ۳۰۰ میلیاردی بودجه تعلق گرفته که از رئیس جمهور، آقای نوبخت و وزیر اقتصاد آقای طیب نیا می خواهم تا در رابطه با تخصیص این بودجه اقدام نمایند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در دولت دهم زمانی که کارشان را شروع کردند آموزش و پرورش بسیار عالی عمل کرد حتی کارشان را جلوتر از برنامه ها نیز پیش می بردند وزارت بهداشت و وزارت ارشاد نیز به خوبی عمل کردند اما وزارت علوم تازه کارهای خود را آغاز کرده البته زحمت هایی کشیده اما بعضی از حرکت های آنان سلیقه ای بوده است.

وی همچنین گفت: ما فصل نویی را آغاز کرده ایم و بنایی را پایه ریزی کرده ایم که پایه هایش محکم است فقط این نهال هنوز میوه ای نداده و همه باید در به ثمر نشستن آن همکاری داشته باشیم.     

در ادامه برنامه محمد نوبنیادی مدیرکل سابق قرآن و عترت(ع) وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: من ۳۲ سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم و در طول این مدت از عمرم دریافته ام که روش و ارتباط با هر کودک متفاوت است و در یک روش خلاصه کردن آموزشهای قرآنی در حقیقت ظلم به قرآن است اما در هر صورت باید یک مبنا و اصولی هم باشد که بتواند سلیقه های متفاوت را پاسخگو باشد اما، متأسفانه ما در وزارتخانه یک روش قابل ارزیابی و پاسخگو به نظام را نداشتیم. البته سعی شد تا این مبنا و اصول یاد شده در بحث کتابها رخ دهد که خوشبختانه این حرکت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چیزی که بسیار حائز اهمیت می باشد وجود کمیسیون آموزش عمومی است که وزارت آموزش و پرورش نیز باید به این کمیسیون پاسخگو باشد و مسلما اگر این کمیسیون با اقتدار و صلابت جلو برود بزرگترین خدمت را به نظام کرده است. در حال حاضر هدف های آموزش عمومی کشور که ۸ بند می باشد خروجی اش در کمیسیون آموزش عمومی  به شورای توسعه رفت، در شورای توسعه با امضای «مخبر دزفولی» به دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده و ایشان هم باید الزاما آنرا به کل کشور ابلاغ کنند.

بنیادی در رابطه با راه اندازی مدارس قرآنی کشور گفت: در حال حاضر تقریبا ۳ سال است که مدارس قرآنی کار خود را آغاز کرده اند که ۵۰۰۰ نیرو هم که جزء بهترینها بوده اند در این مدارس جذب شده اند و سعی شد تا در این مدارس از پتانسیل بچه های قرآنی شاخص فعال و حافظ قرآنی استفاده شود و در ضمن در کنار آن، این افراد تحت آموزش ضمن خدمت قرار می گیرند تا با تجربه کلاسداری نیز آشنا شوند.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که عده ای از اساتید که در صدا و سیما هم حضور دارند و سخنوری عام نیز دارند با طرح ملی حفظ قرآن مخالف هستند اما ما سعی کرده و می کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری را قدم به قدم و سطر به سطر عمل کرده و جلو ببریم.

نظر شما