شناسهٔ خبر: 9328 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان ایرانی خارج از کشور گردهم می‎آیند

گردهمایی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با شعار ˈدانش، فرهنگ و هویتˈ روز یکشنبه - 15 دی ماه - به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: همه ساله گردهمایی دانشجویان ایرانی خارج در فصل تابستان و در شهرهای تهران و مشهد مقدس برگزار می شود اما امسال تصمیم گرفتیم در تعطیلات ژانویه و سال نو میلادی گردهمایی برای دانشجویان ایرانی خارج ترتیب دهیم.

حجت الاسلام سید ابو محمد مرتضوی افزود: پیش بینی اولیه ما برای حضور ۷۰ دانشجو بود اما به دنبال انتشار فراخوان شاهد ثبت نام ۴۴۲ نفر از دانشجویان ایرانی خارج کشور برای حضور در این گردهمایی بودیم.

به گفته وی ۲۳۷ نفر از ثبت نام کنندگان این گردهمایی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه، ۱۶۰ نفر از کشورهای اروپایی، ۴۴ نفر از آمریکا و کانادا و یک نفر نیز از قاره آفریقا به ایران سفر خواهند کرد.

وی افزود: بیشترین متقاضیان حضور در گردهمایی به ترتیب از کشورهای مالزی، ترکیه، تاجیکستان، هندوستان، ارمنستان، آمریکا، انگلستان، کانادا، جمهوری آذربایجان، آلمان، سوئد و ایتالیا هستند.

دبیر همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز در این نشست اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان در این همایش را دانشجویان مقطع دکتری و پسا دکتری تشکیل می دهند.

عباس ملکی افزود: بر اساس ثبت نام های صورت گرفته ۳۴۱ نفر از متقاضیان حضور در این گردهمایی دی ماه امسال در مقطع دکتری، ۱۷ نفر در دوره های پسا دکتری، ۶۶ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸ نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

وی درباره جزییات این همایش یک روزه اظهار داشت: علاوه بر سخنرانی افتتاحیه و تشریح وضعیت کشور در ابعاد علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برای حاضران میزگرد تخصصی به منظور تبادل نظر دانشجویان ایرانی خارج کشور با مسوولان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تبادل نظر و گفت و گو میان دانشجویان و مسوولان در میزگردهای تخصصی علمی پژوهشی، صنفی کنسولی و فرهنگی مذهبی صورت خواهد گرفت.

نظر شما