شناسهٔ خبر: 9380 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های دینی رکوردشکن شدند

در فاصله زمانی 23 تا 27 آذرماه، رکورد بیشترین آثار منتشر شده و همچنین بیشترین آثار تالیفی به کتاب‌های حوزه دین اختصاص یافت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ در این بازه زمانی تعداد ۲۵۶ عنوان کتاب دینی در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب به ثبت رسیدند که از این نظر، کتاب‌های حوزه دین دارای بیشترین رکورد بودند. مکتوبات حوزه‌های علوم عملی و ادبیات به ترتیب با ۲۵۴ و ۱۹۵ عنوان کتاب، به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این جدول قرار دارند.


در حوزه دین همچنین از ۲۳ تا ۲۷ آذرماه ۲۲۱ عنوان کتاب تالیفی منتشر شدند که از این نظر نیز این آثار رتبه نخست را به خودشان اختصاص دادند. در این مدت ۳۵ کتاب ترجمه شده هم در حوزه دین به بازار کتاب راه یافتند.

اگرچه کتاب‌های حوزه دین در جدول شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی به رکوردی در این مدت دست نیافتند اما در جدول شاخص‌های آماری کتاب‌های کودک و نوجوان چند رتبه برتر را به دست آوردند.

«فرشته گفت... قصه‌ای از امام رضا(ع)» از سوی نشر برف به قیمت یک هزار ریال به عنوان ارزان‌ترین کتاب، «آموزش مفاهیم قرآن کریم» به قلم احمدرضا محسنی با ۱۶ مرتبه انتشار به عنوان بیشترین نویت چاپ، «آموزش نماز» اثر علیرضا خان‌زاده بجستانی با ۱۰ هزار نسخه به عنوان بیشترین شمارگان و «فرشته گفت... قصه‌ای از امام رضا(ع)» از سوی نشر برف با ۱۲ صفحه به عنوان کمترین صفحه، رکوردداران کتاب‌های حوزه دین در این جدول بودند.

نظر شما