شناسهٔ خبر: 9387 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشران شهرستانی خوش درخشیدند

بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب، در گزارش خود از روند چاپ و نشر کتاب در روزهای پایانی آذرماه، از انتشار‌ 199 عنوان کتاب در حوزه‌های ریاضیات، علوم طبیعی و علوم عملی از از سوی ناشران شهرستانی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  یک هزار و ۳۸۷ عنوان کتاب در ۱۲ حوزه مطالعاتی در روزهای پایانی آذرماه (بیست ‌و سوم تا بیست‌ و‌ هفتم) منتشر شده‌است.

خانه کتاب در گزارش خود، از انتشار ۲۵۴ عنوان کتاب در حوزه علوم عملی، در این مدت خبر داد که از این میان، ۱۸۹ عنوان کتاب به قلم نویسندگان کشور تالیف شده و ۶۵ عنوان نیز از سوی مترجمان به فارسی برگردانده شده‌است.

۱۶۰ عنوان کتاب حاصل تلاش ناشران شهرستانی
در این مدت در حوزه علوم عملی، ۱۴۹ عنوان کتاب نخستین‌بار چاپ  و منتشر شده و ۱۰۵ کتاب نیز تجدید چاپ شده‌اند. در این میان سهم ناشران تهرانی، ۹۴ عنوان کتاب بوده و ناشران شهرستانی این‌بار با انتشار ۱۶۰ کتاب در حوزه علوم عملی، از ناشران تهرانی پیشی گرفتند.

ترجمه و انتشار ۲۰ کتاب در حوزه ریاضیات و علوم طبیعی
خانه کتاب در ادامه گزارش خود، به تعداد کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌های ریاضیات و علوم طبیعی در این مدت پرداخته‌است. بر این اساس، تعداد ۶۹ عنوان کتاب‌ منتشر شده در زمینه ریاضیات و علوم طبیعی، رشدی محسوس را نسبت به هفته گذشته  نشان می‌دهد. در این مدت، ۶۹ کتاب در این حوزه از سوی ناشران به بازار کتاب راه یافته‌است. از این تعداد، ۴۹ کتاب تالیفی و ۲۰ عنوان نیز حاصل تلاش مترجمان کشور است.

این گزارش در ادامه، از نخستین چاپ ۴۱ عنوان کتاب خبر داده‌است. از میان تعداد آثار چاپ شده در حوزه ریاضیات و علوم طبیعی، ۲۸ کتاب نیز تجدید‌چاپ شده‌اند.

در زمینه چاپ کتاب‌های این حوزه نیز ناشران فعال در مراکز استا‌ن‌ها از ناشران پایتخت‌‌نشین پیشی گرفته و ۳۹ کتاب را روانه بازار نشر کردند و ناشران تهرانی در این حوزه تنها موفق به انتشار ۳۰ عنوان کتاب شدند.

شاخص‌های آماری
براساس شاخص‌های آماری خانه کتاب در روزهای پایانی آذرماه، کتاب «فنی مهندسیAD server toles ۲۰۱۲ server» با قیمت پنجاه تومان، به‌عنوان ارزان‌ترین کتاب معرفی شد.

در شاخه کتاب‌های کمک‌ درسی نیز «آشتی با معادله‌های علوم سوم راهنمایی» با قیمت یکهزار و پانصد تومان، به‌عنوان ارزان‌ترین و «ریاضیات تجربی جامع کنکور» با قیمت ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان، به‌عنوان گران‌ترین کتاب‌ها شناخته شدند. 

کتاب «ریاضی کار پنجم ابتدایی» با ۱۴۲ مرتبه چاپ، کتاب دارای بیشترین نوبت چاپ معرفی شده‌است.

نظر شما