شناسهٔ خبر: 9416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سوگ ارتباطات» در جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

چهل و چهارمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد. در نخستین پرونده گزارش ویژه‌ای با عنوان «سوگ ارتباطات» آمده است که یادمانی برای زنده‌یاد استاد کاظم معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات نوین ایران است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ چهل و چهارمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به پرونده نقد و بررسی کتاب «سیر تحول و تکامل ژورنالیسم» اثری از علی‌اکبر عبدالرشیدی پرداخته است. در این ماهنامه پس از معرفی کتاب جدید عبدالرشیدی، گفت‌وگویی با نویسنده درباره ویژگی‌های این اثر انجام شده است، همچنین حامد نیری‌عدل و امیدعلی مسعودی از فعالان حوزه رسانه نیز بر این کتاب نقد نوشته‌اند.
در بخش پایانی این پرونده، کتاب‌های جدید منتشرشده در حوزه ارتباطات به زبان انگلیسی معرفی شده‌اند.
سرمقاله این نشریه را امیرعباس تقی‌پور،‌ مدیرمسوول ماهنامه با عنوان «مرگ، آغازی دیگر برای استاد معتمدنژاد!» نوشته است، همچنین در ادامه چهار پرونده مرتبط با حوزه رسانه و ارتباطات به قلم روزنامه‌نگاران و فعالان این حوزه به رشته تحریر در آمده است. 
در نخستین پرونده که یادمانی برای استاد کاظم معتمدنژاد با عنوان «سوگ ارتباطات» است. گزارشی از زادگاه مردی که می‌خواست همه خوشبخت باشند آمده که به همراه عکس‌های اختصاصی و ویژه از منزل پدری پروفسور معتمدنژاد در شهر مود نوشته شده است. 
گزارش مشروح مراسم بزرگداشت دکتر معتمدنژاد با عنوان «فرزانه فروتن» به همراه یادداشت‌هایی از محمدمهدی فرقانی، حسین افخمی، هادی خانیکی، یونس شکرخواه، سعیدرضا عاملی، مجید رضاییان، محمد سلطانی‌فر، اسماعیل قدیمی، پرویز اسماعیلی و مهدی محسنیان‌راد درباره اندیشه‌ها و ویژگی‌های علمی و شخصیتی دکتر معتمدنژاد در این پرونده آمده است.
بررسی وضعیت و حدود فعالیت رسانه‌ها در نشست ژنو عنوان دومین پرونده این ماهنامه است و در آن عملکرد، محدودیت‌ها و ویژگی‌های کار خبرنگاران در پوشش خبری نشست ژنو بر سر موضوع هسته‌ای ایران بررسی شده است. 
در پرونده دیپلماسی فرهنگی نیز موضوع دیپلمات‌هایی که ارتباط‌گران فرهنگی هستند بررسی شده‌ است. در این پرونده نقش و کارکردهای ارتباطات فرهنگی رایزنان فرهنگی از زوایای مختلف بیان شده‌اند، گفت‌‌وگو با سید محمد طباطبایی، رایزن فرهنگی سابق ایران در فرانسه، گفت‌وگو با «جان براون»، رایزن فرهنگی‌ که استعفا داد و گذری بر نقش دیپلماسی فرهنگی در دوران جنگ سرد برخی از مطالب این پرونده را دربردارد.
در پرونده «حقوق و حدود ارتباطات» نیز دامنه حقوقی در عرصه رسانه و ارتباطات بررسی شده است. چیستی و چرایی «نظارت رسانه‌ای» بر تصمیم‌ها و عملکرد دولت و زمامداران، گفت‌وگو با باقر انصاری، استاد حقوق ارتباطات درباره حضور بلاگرها در عرصه روزنامه‌نگاری، راهکارهای جایگزین فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی، دسترسی آزاد به اطلاعات در فضای مجازی بر پایه جریان آزاد اطلاعات و خودتنظیمی را برای آینده غیرقابل تغییر جدی بگیریم مطالب این پرونده را تشکیل می‌دهند.
در ادامه این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، مطلب «شخصیت‌پردازی مؤنث در انیمیشن یخ‌زده» نوشته نگین حسینی، یادداشتی با عنوان «تقویت «ارتباطات انسانی » درون و برون‌سازمانی؛ گام نخست در عرصه روابط‌عمومی یکپارچه» نوشته محمود ترابیان و گفت‌وگویی با ابوالقاسم حکیمیان درباره روابط‌عمومی الکترونیک توسط محمدحسن خازنی درج شده است.
چهل و چهارمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در ۸۴ صفحه رنگی و با قیمت هفت هزار تومان بر پیشخان مطبوعات قرار گرفته است.
ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب‌امتیازی و مدیرمسوولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر می‌شود.

نظر شما