شناسهٔ خبر: 9426 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند زندگی «رهبر انقلاب» سال آینده کلید می خورد

پرویز شیخ طادی می گوید با پایان تحقیقات در سال جاری، از سال آینده مستند زندگی رهبری انقلاب را آغاز خواهد کرد . او از ساخت فیلمی که می خواست با موضوع جنگ نرم بسازد منصرف شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ پرویز شیخ طادی کارگردان سینما و تلویزیون درباره مستندی که قرار است از زندگی مقام معظم رهبری بسازد و مراحل پیشرفت آن گفت:این مستند هنوز در مرحله تقیق و نگارش است چون طرح اولیه اشکالاتی در خود داشت و پس از مطرح کردن این طرح، قرار شد باز هم روی آن کار شود تا به بهترین شکل ممکن آماده تولید شود.

شیخ طادی تصریح کرد: نگارش این طرح تا پایان امسال نهایی می شود و سال آینده، تولید این مستند را آغاز خواهیم کرد.

کارگردان فیلم«شکارچی شنبه» با ذکر اینکه این مستند هنوز اسمی ندارد، گفت: در واقع این مستند به شکل مستقیم در مورد زندگی رهبری نیست و در دیدارهایی که با ایشان داشتیم،به این نکته اشاره کردند که نمی خواهند در مستند فقط به ایشان و زندگی شخصی ایشان پرداخته شود.بلکه این مستند، عبرت نامه ای درمورد انقلاب است و به نوعی به بهانه زندگی رهبری انقلاب، تاریخ مصور انقلاب را ثبت خواهد کرد.

او تصریح کرد: امیدوارم قبل از اینکه چهره های شاخصی که در انقلاب بودند به سرنوشت آقایان عسگر اولاد و پرورش گرفتار شوند و روزگار آنها را از ما بگیرد،بتوانیم به بهانه این مستند به سراغشان برویم و گوشه های نامکشوف تاریخ انقلاب را از آنان بشنویم.

سازنده فیلم«روزهای زندگی»که قرار بود پروژه جدیدش را در مورد جنگ نرم جلو دوربین ببرد،در مورد سرنوشت این فیلم گفت:در دولت آقای احمدی نژاد و همچنین دولت آقای روحانی تلاش زیادی برای ترغیب دولتها به ساخت این فیلم کردم اما به این نتیجه رسیدم که نمی توان آن ها را به زور وادار به ساخت فیلم کرد.

شیخ طادی افزود:انتظار داشتم حوزه هنری به خاطر ادعایی که در مورد وفاداری به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد متولی این کار شود یا دولت جدید که می گوید دیپلماسی فرهنگی جزو برنامه هایش است از تولید فیلم حمایت کند اما نتیجه ای نگرفتم؛ چنان که گویا در این زمینه سرباز نمی خواهند. به همین خاطر از ساخت این فیلم منصرف شدم.

نظر شما