شناسهٔ خبر: 9430 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اخطار مجلس درباره برخوردهای دوگانه فرجی‌دانا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار مجلس درباره برخوردهای دوگانه فرجی‌دانا،گفت: وزیر علوم حزبی عمل می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی‌رضا منتظری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارت زرد مجلس به فرجی‌دانا افزود: بحث تولید علم و دانش در کشور در کنار معیشت مردم طبق فرموده مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر مجلس به این دو اصل بصورت ویژه توجه می‌کند.

منتظری ادامه داد: از آنجایی که دانایی مساوی است با توانایی و دانش برابر است با قدرت، مجلس در نظر دارد راه را برای تولید و پیشرفت علم در کشور هموارتر کند و دانشگاه‌ها محیطی امن، آرام و بدور از التهاب برای تولید علم باشند.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار باشد عواملی از خارج دانشگاه به این محیط آسیب بزند و آن را به سمت مسائل سیاسی و به نفع خواسته‌های خود سوق دهند یا اینکه دانشگاه را جولانگاه احزاب سیاسی کنند دیگر این محیط برای تولید علم مناسب نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در انتصاب وزیر علوم و یا هر وزیر دیگری سه اصل مورد توجه قرار می‌گیرد. اول بحث کارنامه وزیر، دوم برنامه وزیر و سوم تیم وزیر که اگر قرار باشد تیمی که برنامه‌ها را اجرا می‌کند مشکل‌ساز شود به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید.

منتظری تاکید کرد: فرجی‌دانا قبل از گرفتن رای اعتماد از مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات آمد و در آنجا قول داد که از افراد افراطی استفاده نکند ولی متاسفانه برخلاف آن در بسیاری از انتصاب‌هایش از افراد افراطی و مشکل‌دار استفاده کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به همه این مسائل امروز ۱۴۹ نفر از نمایندگان موافق با نشان دادن کارت زرد به فرجی‌دانا اخطاری جدی دادند که اگر او به این اخطار توجه نکند اخطار بعدی جدی‌تر و در نهایت کار به استیضاح خواهد کشید.

وی تاکید کرد: امیدواریم با این اخطار فرجی‌دانا در رفتارش تجدید نظر کند زیرا نمایندگان هیچ غرض سیاسی در این مسئله ندارد.

منتظری در ادامه با اشاره به برخوردهای دوگانه قانونی فرجی‌دانا گفت: مجلس با مصداق‌هایی که از این برخوردها داشت به فرجی‌دانا اخطار داد و این مصداق‌ها برای مجلس کاملا مشخص است. فرجی دانا به صورت  حزبی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در خاتمه با اشاره به هیئت سه نفره وزارت علوم افزود: یکی از مواردی که به نظر می‌رسد این هیئت سه نفره دنبال می‌کند تسویه حساب سیاسی است و هرجا این هیئت وارد شده است فضا را ملتهب کرده که امیدواریم این مشکل نیز هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نظر شما