شناسهٔ خبر: 9457 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرانه‎ای شدن بودجه دانشگاه‎ها به کمیسیون اصل 90 می‎رود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری هیچ گونه ضریبی را برای توزیع اعتبارات دانشگاه ها قبول نکردند و سرانه دانشگاه ها را براساس یک سری ملاک از پیش تعیین شده مشخص کرده و براساس آن اعتبارات دانشگاه ها را تعیین کرده اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جواد هروی گفت: در جلسه ای با حضور معاونان وزیر علوم و معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری در خصوص توزیع اعتبارات دانشگاه ها برگزار شد، متاسفانه معاونان برنامه ریزی ریاست جمهوری هیچ گونه ضریبی را برای توزیع اعتبارات دانشگاه ها قبول نکردند و اصرار دارند که شاخص های آنها درست است و عنوان کردند چون لایحه بودجه ارایه شده امکان عودت آن وجود ندارد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دلایلی که برای توزیع اعتبارت دانشگاه‌ها اعلام کردند مورد قبول اعضای جلسه قرار نگرفت چرا که سرانه دانشگاه ها را براساس یک سری ملاک از پیش تعیین شده مشخص کرده و براساس آن اعتبارات دانشگاه ها را مشخص کرده اند .

وی ادامه داد: این مساله پیگیری خواهد شد حتی شده این مساله را به کمیسیون اصل ۹۰ ارایه خواهیم داد و امروز بعد از ظهر نیز در جلسه کمیسیون آموزش این مساله مطرح خواهد شد .

امسال یکی از مسایلی که در رابطه با بودجه دانشگاه ها در لایحه بودجه ۹۳ مطرح شده است اختصاص بودجه براساس سرانه دانشجویی است که با توجه به این مساله که معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری براساس ملاک های از پیش تعیین شده اعتبارات دانشگاه ها را مشخص کرده است نمی توان براساس سرانه بودجه را توزیع کرد از همین رو نمایندگان کمیسیون آموزش قرار است این مساله را پی گیری کنند.

نظر شما