شناسهٔ خبر: 9468 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی قواعد استظهار و بازخوانی اصل برائت در قالب طرح پژوهشی

«قواعد استظهار» و «بازخوانی اصل برائت با تکیه بر امتنانیت آن» دو پروژه پژوهشی هستند که توسط حجج اسلام رضا اسلامی و خادمی کوشا در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حال انجام است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ یکی از پروژه‌های در دست انجام در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پروژه «قواعد استظهار» است که بیان‌کننده اصول و قواعد کشف ظهور ادله و الفاظ و به دست آوردن ظواهر است.

این پروژه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسلامی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق از سال ۸۸ شروع شده و در قالب کتاب عرضه خواهد شد. فصل اول و قسمت‌هایی از فصل دوم این پژوهش آماده شده و امید می‌رود تا پایان سال در قالب یک کتاب تکمیل شود.

پروژه «بازخوانی اصل برائت با تکیه بر امتنانیت آن» نیز یکی دیگر از پروژه‌های پژوهشکده فقه و حقوق است که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی کوشا و از سال ۹۱ در دست انجام است. محقق این پروژه اصل برائت را براساس ادله امتنانی آن بررسی می‌کند و در پی کشف لوازم امتنانیت ادله برائت است.

نتایج پروژه «بازخوانی اصل برائت با تکیه بر امتنانیت آن» تاکنون در دو مقاله مجزا به چاپ رسیده و مقرر است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این طرح تا سال ۹۳ در قالب کتاب به جامعه علمی کشور تقدیم شود.

نظر شما