شناسهٔ خبر: 9486 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات «مهدی قلی رضایی» چاپ سی‌و‌هفتمی شد

انتشارات سوره مهر چاپ سی و هفتم کتاب «لشکر خوبان» را روانه بازار کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مناشر؛ سی و‌هفتمین چاپ کتاب «لشکر خوبان» دربرگیرنده خاطرات مهدی‌قلی رضایی، به قلم معصومه سپهری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. 
«لشکر خوبان» خاطرات داستانی «مهدی قلی رضایی» از رزمندگان قدیمی آذربایجان است که از لشکر عاشورا را روایت کرده است. این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر ۳۱ عاشورا را در بر می‌گیرد و به همین دلیل با خاطرات مهدی باکری و حمید باکری نیز گره خورده‌است. راوی لشکر خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختی‌های طاقت‌فرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده می‌دهد.
مقام معظم رهبری در تقریظی بر این کتاب فرموده‌اند:
«این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم بی‌آن‌که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل‌دهنده‌ آن و رنگ آمیزی‌های بی‌نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در کوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دستجات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن در خور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود.» 
گفتنی است این کتاب از سوی شرکت «ترنج» در سراسر کشور توزیع شده است. ​

نظر شما