شناسهٔ خبر: 9533 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه کتاب با موضوع حق و حقوق منتشر شد

سه کتاب با موضوع حقوق اسلامی، حق‌های فرهنگی در حقوق بین‌الملل و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به چاپ رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ کتاب «نگاهی به دیدگاه‌های حقوقی اسلامی» تألیف دکتر سیدفضل‌الله موسوی، استاد حقوق بین‌الملل و رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شامل یک مقدمه و پنج فصل مجزا با نام‌های: حقوق عمومی، حقوق بین‌الملل عمومی، حقوق جزا، مباحث نو درباره نقد با نگاهی اسلامی و تحول در علوم انسانی با نگاهی اسلامی است.

این کتاب در ۴۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات خرسندی به چاپ رسیده است.

همچنین کتاب «حق‌های فرهنگی در حقوق بین‌الملل» تألیف السا استاماتوپولو با دیباچه مری رابینسون و ترجمه دکتر سیدقاسم زمانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، و موناالسادات میرزاده، دانشجوی دکتری حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی، منتشر شده است.

این کتاب علاوه بر یک مقدمه شامل چهار فصل است. در فصل اول پیشینه حقوقی و فضای معاصر مورد بررسی قرار گرفته است. حق مشارکت در حیات فرهنگی در اسناد و رویه بین‌المللی، منظور از حق‌های فرهنگی چیست؟ و گروه‌های خاص دیگر فصل‌های این کتاب هستند.

کتاب یادشده در ۳۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان از سوی انتشارات یادشده منتشر شده است.

همچنین کتاب «حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین» تألیف سیدمهدی موسوی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، شامل پنج فصل است: مفهوم اصل حق تعیین سرنوشت ملت‌ها در حقوق بین‌الملل، مراحل شکل‌گیری و تحولات اصل حق تعیین سرنوشت ملت‌ها، فلسطین و تحولات تاریخی آن، فلسطین و حق تعیین سرنوشت، مذاکرات و قراردادهای صلح در دهه ۹۰ و بررسی‌ آن‌ها.

کتاب «حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین» در ۳۰۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان از سوی انتشارات خرسندی منتشر شده است.

نظر شما