شناسهٔ خبر: 9550 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نادعلی: خدمت دولت به نشر رونق ‌بخشیدن به کارخانه‌های کاغذ است

مدیرعامل «کانون اندیشه جوان»، با توصیف کاغذ به عنوان پایه و اساس صنعت فکر، گرانی این محصول را اساسی‌ترین مشکل ناشران دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علیرضا نادعلی مدیرعامل «کانون اندیشه جوان» با توصیف کاغذ به عنوان پایه و اساس صنعت فکر، گرانی این محصول را اساسی‌ترین مشکل ناشران دانست.

وی با اشاره به اینکه گرانی کاغذ مهم‌ترین مشکلی است که در شرایط فعلی ناشران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت:‌ «کانون اندیشه جوان» از ۱۵ سال پیش تاکنون و بنابر توصیه و رهنمود مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۳۰۰ عنوان کتاب ویژه مخاطبان جوان منتشر کرده است، اما متاسفانه به دلیل مشکلات، بودجه مجموعه تقریبا صفر شده است.

وی افزود: در حال حاضر کتاب‌هایی را آماده انتشار داریم اما به دلیل مالی و گرانی کاغذ این آثار نمی‌توانند روال عادی چاپ را طی کنند و چند وقتی است که در نوبت مانده‌اند.

مدیرعامل «کانون اندیشه جوان»، در ادامه به ارائه راهکاری برای برون رفت از معضل کاغذ اشاره و اظهار داشت: همان‌طور که دولت از برخی صنایع به‌صورت ویژه مالی حمایت می‌کند، اگر  روی کارخانه‌های تولید کاغذ نیز که در حال حاضر در کشور مشغول فعالیت هستند، سرمایه‌گذاری کند، خدمت بزرگی به فرهنگ، علم و فناوری و شاخصه‌هایی مختلفی که هرکدام به نوعی با کاغذ در ارتباطند، کرده است.

نادعلی تصریح کرد: به اعتقاد من، کاغذ پایه و اساس صنعت فکر است. اگر این کار انجام شود، می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

این عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پایان گفت: نه فقط کتاب بلکه بسیاری از نشریات هم به دلیل گرانی کاغذ یا با استفاده از کاغذ کم‌ کیفیت چاپ می‌شوند و یا حجمشان کم شده است. برخی نیز دوره چاپ‌شان افزایش پیدا کرده، برای مثال از هفته‌‌نامه به ماهنامه تبدیل شده‌اند. این آفت دامن نشریه «زمانه»، از تولیدات کانون اندیشه جوان را نیز گرفته است.

نظر شما