شناسهٔ خبر: 9563 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیئت سه‌نفره ارزیابی دانشگاه‌ها بهانه‌ای برای تصمیمی خاص است

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه هیئت سه نفره ارزیابی وزارت علوم محیط دانشگاه‌ها را ناآرام کرده است، گفت: وزیر علوم با بدنه معتدل دانشگاهی ارتباط بگیرد و از انتصاباتی که مورد پذیرش جامعه دانشگاهی نیست، خودداری کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ اقبال شاکری استاد دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: اعزام هیئت سه نفره وزارت علوم به دانشگاه‌ها که بدون بررسی همه‌جانبه صورت می‌گیرد، باعث به هم ریختگی، تزلزل مدیریت، ایجاد حرکت غیرقابل پیش‌بینی شده است.

وی با ناکارآمد خواندن فعالیت این هیئت تصریح کرد: چنین اقدامی قطعا جواب درستی را به وزارت علوم نخواهد داد و کسب اطلاعات از دانشگاه‌های بزرگ کشور توسط افراد محدود در زمان کوتاه قطعا نتیجه مطلوبی دربر نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با ناآرام خواندن فضای دانشگاه گفت: در حقیقت هیئت سه نفره فضای دانشگاه‌ها را ناآرام کرده و به تضعیف مدیریت منجر شده است، این در حالی است که وزارت علوم مدعی است می‌خواهد د ر محیط آرام به دنبال توسعه علمی دانشگاه‌ها باشد.

شاکری در ادامه افزود: چنین روشی در شأن دانشگاه‌های کشور نیست چراکه وزارت علوم می‌توانست در این رابطه با هیئت‌امنای دانشگاه‌ها جلسه بگذارد. اگر هیئت سه‌نفره در این خصوص باید تشکیل شود پس کارکرد معاونت‌های وزارتخانه چیست؟

وی در ادامه تاکید کرد: در حقیقت هیئت سه‌نفره ارزیابی دانشگاه‌ها بهانه‌ای برای تصمیمی خاص است و وزیر علوم باید این روش را متوقف و از طریق ارتباط با مجامع رسمی دانشگاه‌ها، اقدام کند.

استاد دانشگاه امیرکبیر در پایان در واکنش به انتصاب افراد مسئله‌دار در وزارت علوم گفت: وزیر علوم باید با بدنه دانشگاهی و معتدل ارتباط بگیرد و از تصمیمات و انتصاباتی که مورد پذیرش جامعه دانشگاهی نیست خودداری کند.

نظر شما