شناسهٔ خبر: 9581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس: مجلس بدون ترس از هیچ تهدیدی مدرس‌گونه با وزیر علوم برخورد می‌کند

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها بعد از دادن کارت زرد به وزیر علوم نمایندگان مجلس را تهدید به نیاوردن رأی در دور بعد می‌کنند، مجلس بدون ترس از هیچ تهدیدی مدرس‌گونه برخورد می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ قاسم جعفری دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با احضار وزیر علوم به مجلس افزود: حفظ آرامش در دانشگاه یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از مطالبات و خواسته‌های موکلین آنها ناشی می‌شود.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حرکت علمی و حفظ آرامش در دانشگاه زمانی محقق می‌شود که مدیرانی که در دانشگاه وارد می‌شوند تدبیر درستی از مسائل داشته باشند و اگر مدیرانی که مسئله‌ساز هستند وارد دانشگاه شوند حرکت علمی دچار حاشیه می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتصاب مدیران و عزل آنها باید در چارچوب حکمت و اهدافی باشد که نظام دارد و نباید در عزل و نصب مدیران مغرضانه و جانب‌گرایانه برخورد کنیم.

جعفری با اشاره به صحبت‌های فرجی دانا قبل از رأی اعتماد در کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: وزیر علوم باید به گفته‌هایی که قبلا از رأی اعتماد در کمیسیون داشت برگردد و آن زمانی را که سه بار بحث آرامش در دانشگاه را مطرح کرد به یاد بیاورد و نگذارد محیط دانشگاه به سمت التهاب و تشنج پیش برود.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید کسانی را که در استعلام رد شده‌اند و مسئله دارند به عنوان مدیر انتخاب کرد و این مسئله به صلاح نظام نیست.

وی با اشاره به اینکه نمی‌شود در جنگ حق و باطل طرف وسط را گرفت، ادامه داد: ما نمی‌توانیم آن دیدی را که ریاست‌جمهوری به فتنه‌گران دارند به آنها داشته باشیم و آنها را معترض بدانیم زیرا هرکس به هر دلیلی به نظام تهمت تقلب بزند و آشوب به راه بیاندازد اشتباه بزرگی کرده و فتنه‌گر است.

نماینده مردم بجنورد خاطرنشان کرد: وزیر علوم دو راه بیشتر ندارد اول اینکه مجلس را به عنوان خیرخواه مردم و نظام و عصاره ملت بپذیرد و در رفتار خود تجدیدنظر کند و دوم اینکه به رفتارهای خود ادامه دهد و منتظر اقدام‌های بعدی مجلس باشد.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد هیئت سه نفره وزارت علوم، گفت: این هیئت می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف دانشگاه داشته باشد ولی در حال حاضر این هیئت به هیئت به هیئت تسویه سیاسی تبدیل شده است و با موضوع برخوردی جناحی و مغرضانه دارد.

جعفری در ادامه اظهار داشت: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید آنها را ساده فرض کنیم زیرا آنها با مسائل آشنا هستند و می‌فهمند که هدف مسئولین از این رفتارها چیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم وزیر علوم به مجلس و نمایندگان مردم احترام بگذارد و در رفتار خود بازبینی کند تا زمینه برای پیشبرد اهداف نظام در تولید علم فراهم شود.

نظر شما