شناسهٔ خبر: 9609 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نادر طالب‌زاده: جشنواره عمار کلکسیون هنرمندان علاقه‌مند به رشد و ادامه انقلاب است

دبیر جشنواره فیلم عمار گفت: درسینمای انقلاب خلأ آثار داستانی داریم.

به گزارش  «فرهنگ امروز» به نقل از نسیم؛ نادر طالب‎زاده دبیر جشنواره فیلم عمار در این مراسم که هم‌اکنون در سینما فلسطین درحال برگزاری است، گفت: نیاز به جشنواره عمار، همانند نیاز به ایجاد انقلاب اسلامی بود. از جهتی معتقدم که جشنواره فجر جایگاه خودش را در کشور دارد و کلکسیون سینمای ایران است اما عمار به خود انقلاب اسلامی برمی‌گردد و بحثش موجودیت و رشد انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هنرجویانی که آثارشان را برای ما ارسال کرده‌اند افرادی هستند که نگاهشان به انقلاب و رشد و توسعه آن است. جشنواره مسئولیت دارد که به فکر رشد و تربیت این نیروها باشد.

طالب‌زاده تأکید کرد: در بخش مستند از چندسال قبل کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم که امروز نتیجه‌اش را می‌بینم هم چنانکه بسیاری از مستندسازان در داخل و خارج از کشور، خوش درخشیدند و الگویی برای سایر مستندسازانی شدند که با افق انقلاب اسلامی فیلم می‌سازند.

وی ادامه داد: در بخش فیلم‌های داستانی با تربیت این نوع فیلمسازان سعی می‌کنیم خلأ فعلی را پر کنیم. باید آموزش را در دستور کار گذاشت. در حقیقت گروه فیلمسازان حزب‌اللهی که محور کارشان حفظ انقلاب اسلامی است را باید آموزش دهیم.

دبیر این رویداد بیان داشت: جشنواره عمار در کنار برگزاری، مباحث آموزش و تربیت نیروها را نیز دنبال می‌کند. ویژگی منحصر به فرد این جشنواره اکران فیلم‌ها در سراسر کشور است بصورتی که سینما تک را راهی روستاها کرده‌ایم. امسال پایان سیکل اول عمار و ورود به مرحله دیگر از لحاظ تربیت نیرو و حضور بین المللی حافظان حقیقت است. این جشنواره در واقع براساس یک نیاز بالفطره شکل گرفته و ادامه دارد.

وی تأکید کرد: سال گذشته ۲۰۰۰ اکران مردمی داشتیم که امسال به ۳۵۰۰ اکران رسیده است. در بخش بین الملل نیز شاهد رشد اثار بودیم که بین ۲۰ تا ۳۰ فیلم برای نمایش انتخاب شده‌اند. افرادی که آثارشان را از خارج از کشور ارسال کرده‌اند افرادی هستند که در دفاع از حقیقت، فیلم ساخته اند و پیامد کارشان نیز برکنار شدن از پستهایشان بوده است.

طالب زاده عنوان داشت: میهمانان خارجی امسال به شکل اینترنتی با جشنواره همراه هستند. در عین اینکه برخی همچنان مخالف ما هستند و در این میان هم بطور نمونه می‌بینیم که برخی روزنامه‌های غربی خصوصا یک روزنامه اسرائیلی و یک گروه امریکایی نسبت به این جشنواره حساسیت بسیار داشته اند.

وی اعلام کرد؛ بسیاری از فیلمهایی که در این جشنواره حضور دارد از موسسه اوج، پرس تیوی، میثاق و شبکه مستند هستند.

نظر شما