شناسهٔ خبر: 9640 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خرمشاد با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خداحافظی کرد

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آئین تودیع محمدباقر خرمشاد و معارفه ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سازمان آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از رایزنان فرهنگی و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم محمدباقر خرمشاد رئیس پیشین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تلاش‌هایی که در این سال‌ها در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام داده، گفت: تلاش کردم کم‌کاری نکنم و یک گام به جلو بردارم. امیدوارم تلاش‌هایم نتیجه داده باشد.

وی با تشکر از همه کسانی که در این مراسم شرکت کرده و افرادی که در این سال‌ها با وی همراهی کردند، افزود: لازم می‌دانم از علی جنتی وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسینی وزیر پیشین تشکر کنم. اگر گامی به جلو برداشتیم به دلیل همکاری این افراد بوده است.

خرمشاد در پایان یادآور شد: امیدوارم از این پس دوره درخشانی را در سازمان شاهد باشیم و در روزی این چنینی به آقای ترکمان ببالیم.

 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از تاریخ ۳۰/۴/۱۳۷۴ و به موجب مصوبه شورایعالی اداری، وظایف معاونت امور بین‌الملل وزارت ارشاد را عهده‌دار شده است.

در بیان میزان اهمیت این سازمان همین بس که اساسنامه آن به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است و زیر نظر یک شورای عالی پانزده نفره اداره می‌شود که پنج تن از آنان توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شوند و ۱۰ نفر دیگر را نیز شخصیت‌های حقوقی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی(رئیس شورا)، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرکل مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می‌دهند.

نخستین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیت‌الله محمدعلی تسخیری است و حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی، سیدمهدی مصطفوی و محمدباقر خرمشاد دیگر رؤسای این سازمان را در طول ۱۸ سال فعالیت تشکیل می‌دهند.

نظر شما