شناسهٔ خبر: 9641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعضای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سفیران فرهنگی نظام هستند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اعضای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری، سفیران فرهنگی این نظام هستند. سفیران فرهنگی این نظام مقدس باید بتوانند دین مردم را در هر نقطه دنیا تأمین کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ آئین معارفه ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس جدید سارمان فرهنگ ارتباطات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از رایزنان فرهنگی و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی آغاز شد..

در این مراسم حجت الاسلام محمدی گلپایاگانی با اشاره به افرادی که در مسیر پیوند محرم و مردم تلاش ناگسستنی می‌کنند، گفت: اعضای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری سفیران فرهنگی این نظام هستند که به همه جای دنیا پیام اسلام را می‌برند و به نشر حقایق اسلامی می‌پردازند. ما چنینن سرمایه‌هایی در دست داریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رایزنان فرهنگی در دنیا فرهنگ ویژه‌ای شده است، گفت: پیش از این سابقه نداشته که در کشورهای غیر اسلامی دسته‌های عزاداری راه بیافتد،  بنابراین رسالت این سازمان بسیار سنگین است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی خطاب به رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایشان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کارهایشان بیشتر از گذشته انجام شود، بنابراین باید بدانند نخستین مسئولیتشان تأمین دین مردم است. از وظایف اصلی حکومت بعد از معیشت و دنیای مردم، تأمین دینشان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه کار سفیران فرهنگی همچون مسئولیت پیامبر(ص) محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر آموز‌های دینی ما بدون پیرایه به مردم جهان عرضه شود، همه با جان ودل آن را می‌پذیرند. دنیای امروز به بن بست رسیده و نسل بشر سرگردان است. امیدواریم رسالت آقای ابراهیمی ترکمان با موفقیت انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: من سال‌هاست آقای ابراهیمی را می‌شناسم و شاهد مسئولیت قبلی‌شان در روسیه بوده‌ام، این را باید بدانیم این انتصاب‌ها ابدی نیست. باید بدانیم در مسئولیت‌های خودقرار است چه کار انجام دهیم.

در پایان حجت الاسلام محمدی گلپایگانی متن نامه رهبر معظم انقلاب را در تأئید انتصاب ابراهیمی ترکمان قرائت کرد.

نظر شما