شناسهٔ خبر: 9670 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دستورات کتبی و شفاهی رهبر انقلاب در مورد بودجه صداوسیما

معاونت سیمای رسانه ملی گفت: مقام معظم رهبری دستوراتی را به طور شفاهی ومکتوب در خصوص بودجه صداوسیما اعلام فرمودند و ما جلساتی را با حسن روحانی رئیس جمهور داشتیم که امیدوارم عملی شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی دارابی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره تلویزیونی جام جم در جمع خبرنگاران مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره را حضور در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: ما اگر امروزه از دیپلماسی رسانه‌ای صحبت می‌کنیم این جشنواره فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و انتقال و ارائه این آثار است.

وی جشنواره تلویزیونی جام جم را جشن سالانه خانواده بزرگ صدا و سیما دانست و افزود:‌ ما با برگزاری این جشنواره می‌توانیم خود را در منطقه و جهان معرفی کنیم.

دارابی در خصوص تولید آثار نمایشی کارگردانان در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: هیچ کس در تلویزیون ممنوع‌ الکار نیست و همه افراد جای کار دارند. امیدوارم همه آنهایی که توانایی تولید برنامه‌ها را دارند در تلویزیون خود را ببینند و ما شرایط را فراهم می‌کنیم.

وی درباره زمان پخش سریال سرزمین کهن گفت: فاز اول و دوم این سریال آماده پخش شده است اما همانطور که کمال تبریزی کارگردان این اثر اعلام کرده است مشکلات مالی برای برخی از عوامل وجود دارد. اصلاحیه‌ای با تیم سازنده انجام شده است و در حال حاضر بخشی از عزیزانی که باید سریال را آماده پخش کنند مشغول جشنواره فیلم فجر هستند و ما باید تامین منابع عوامل را انجام دهیم تا آنها هم به کار خود برسند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که مشکل مالی که گریبان سازمان صدا و سیما را گرفته است به زودی حل شود و شاهد پخش این سریال در چند هفته آینده باشیم.

معاونت سیمای رسانه ملی از راه‌اندازی شبکه نسیم از میلاد پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۱۰ شبکه اختصاصی در دستور کار سیما قرار دارد که به دلیل مشکلات مالی متوقف شدند؛ اما تاسیس و راه‌اندازی شبکه کودک و نوجوان در اولویت کار قرار دارد که کارهای راه‌اندازی آن را انجام می‌دهیم.

دارابی با انتقاد از بودجه مجلس به صداوسیما گفت: بودجه رسانه ملی افزایش بسیار کمی داشته است به طوریکه در چند سال گذشته هیچ افزایش بودجه‌ای را در صدا و سیما شاهد نبوده‌ایم و همچنین انبوه بدهی‌های صداوسیما مزید بر علت شده و برای سال دوم ردیف بودجه عمرانی صداوسیما صفر است که مشکلات جدی بودجه گریبانگیر رسانه ملی شده است و نیازمند اقدام جدی از سوی دولت هستیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری دستوراتی را به طور شفاهی ومکتوب در این خصوص اعلام فرمودند و ما جلساتی را با حسن روحانی رئیس جمهور داشتیم که امیدوارم عملی شود و مشکلات بودجه صدا و سیما از بین برود تا بتوانیم نفسی بکشیم.

معاون سیمای رسانه ملی درباره دیجیتال شدن شبکه‌های سیما گفت: طبق مقررات جهانی، سال ۲۰۱۵ تمامی سیستم‌های آنالوگ متوقف می‌شود و در این راستا نیازمند کمک دیگران در تحقق این امر هستیم در غیر این صورت از آن عقب می‌مانیم و نمی‌توانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

دارابی درباره اختصاص منابع مالی پخش آگهی و تبلیغات از سوی صداوسیما به دولت توضیح داد: نیمی از بودجه سازمان صدا و سیما را دولت پرداخت می‌کند و نیمی دیگر از طریق تبلیغات و آگهی‌ها تامین می‌شود که ما اعلام کردیم خود دولت در این زمینه برنامه‌ریزی کند و ما آن مبلغ آگهی‌های بازرگانی را به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: سازمان صدا و سیما در حوزه کارهای برون‌مرزی نیازمند بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه است.

نظر شما