شناسهٔ خبر: 9699 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین هم‎اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور آغاز به کار کرد

نخستین همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور از صبح امروز با حضور معاونان و مسئولان وزارت‎خانه‌های بهداشت، علوم، وزارت امور خارجه و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این همایش با همکاری و هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه صنعتی شریف آغاز بکار کرد.

در این همایش، حجت الاسلام محمدعلی نظام زاده، نماینده رهبری در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه گفت: یکی از ویژگی های دانشجویان ما عدالت خواهی‌شان است. ملت ایران همیشه عدالت‌خواه بوده و هستند و عدالت‌خواهی برای ما سرمایه بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مشغول به تحصیل هستند لازم است نسبت به مسائل پیش‌آمده در کشورشان آگاهی کامل و دغدغه داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: کارگزار ایران باید با مغز فرماندهی کشورمان همیشه هماهنگ باشد در غیر این صورت مشکلاتی برای دانشجویان و کشور در مدیریت این دو پیش می آید.

در ادامه این همایش سعید سهراب‌پور - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با ارائه تعریفی از نخبه و استعداد درخشان گفت: ما در کشورمان ۸۰ نخبه علمی داریم که سال ها است به علت فعالیت های علمی پربارشان جایزه های علامه طباطبایی و سایر جایزه های برتر علمی را دریافت کرده اند، اما استعدادهای برتر به افرادی تعلق می گیرد که در المپیادهای علمی حائز مقام می شوند.

وی همچنین به راه های جذب دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری کنکور سراسری، جذب دانشجویان المپیادی صاحب مدال و سایر راه هایی که وزارت علوم تعیین کرده از راه های جذب دانشجو در دانشگاه های کشور بشمار می آید.

وی سپس به حساس بودن آزمون المپیاد اشاره و بیان کرد: آزمون المپیاد دانشجویی سه روز با برگزاری امتحانات تشریحی از تمام دروس کارشناسی برگزار می شود تا در نهایت سه نفر به عنوان برترین های علمی برای ورود به دانشگاه پذیرفته شوند.

در ادامه این همایش، میزگرد تخصصی علمی، کنسولی و فرهنگی در قالب پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور مسئولان وزارتخانه ها برگزار می شود.

نظر شما