شناسهٔ خبر: 9711 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه مراسم معارفه خود چه گفت؟

اولویت اصلی یک رایزن فرهنگی اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و داشتن توانی ویژه برای استفاده از دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌المللی و تاثیرگذاری در ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. وی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید این سازمان گفت: تلاش خواهم کرد که فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی ایران را با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری که در سال‌های گذشته این نقشه راه را ترسیم کرده‌اند، ادامه دهیم و در این زمینه، قطعاً کشورهایی که میزان اثربخشی ما در آنجا بیشتر است از جمله کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی در اولویت گسترده فعالیت‌های سازمان قرار خواهند گرفت.

وی در مورد افزایش رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز بیان کرد: این موضوع بستگی به تصمیم شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارد و اگر این تصمیم را اتخاذ کنند، ما نیز حتماً آن را اجرا خواهیم کرد.

ابراهیمی ترکمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره دوری از موازی‌کاری در فعالیت‌های این سازمان و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس اساسنامه، فعالیت در خصوص ایرانیان خارج از کشور است. در سال‌های گذشته این فعالیت‌ها ادامه داشته و خوشبختانه بین نهادهای فرهنگی ما در خارج از کشور و ایرانیان در سایر کشورها، ارتباط بسیار مستمری وجود داشته است که ما هم سعی می‌کنیم پیوند میان آنها با گذشته خودشان، را پایدار نگه داریم.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره معیارهای خود برای انتخاب رایزنان فرهنگی گفت: اولویت اصلی یک رایزن فرهنگی اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و داشتن توانی ویژه برای استفاده از دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌المللی و تاثیرگذاری در ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است.

رئی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: دولت یک بسته فرهنگی و اجرایی را در عرصه فرهنگ بین‌الملل برای ۵ سال آینده تصویب کرده است و مهم‌ترین اولویت ما در فعالیت‌هایمان، بررسی مفاد این بسته است.

نظر شما