شناسهٔ خبر: 9716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان ایرانی خارج از کشور سرمایه‌های کشور هستند

دبیر نخستین همایش هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان خارج از کشور گفت: دانشجویانی که از ایران برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند سرمایه‌های کشور هستند و باید به آنها نگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ عباس ملکی دبیر نخستین همایش هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان خارج از کشور در این همایش که با موضوع دانش، فرهنگ و هویت در دانشگاه صنعتی شریف و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد، افزود: این همایش برای ایجاد یک گفتمان بین مسئولان و دانشجویان و اساتید داخل کشور و اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور شکل گرفته است.

ملکی اضافه کرد: ایران یک تمدن قوی و یک فرهنگ بسیار بزرگ دارد که این تمدن و فرهنگ ایرانی به خیلی از مناطق دنیا نفوذ پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این صدور فرهنگ بیشتر به خاطر مهاجرت‌های هدفدار مردم و دانشجویان به نقاط مختلف دنیا بوده است.

دبیر نخستین همایش هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان خارج از کشور ادامه داد: هجرت یک ارزش است و دانشجویانی که برای تحصیل یا کار به خارج از کشور مهاجرت کردند سرمایه بسیار بزرگی برای کشور هستند و باید به آنها به چشم سفیران فرهنگ ایرانی و اسلامی و کارآفرینان کشور نگاه کرد.

وی در خاتمه با اشاره به شکل‌گیری دولت یازدهم اضافه کرد: با توجه به ایجاد دولت جدید و توجه و علاقه بسیاری که این دولت به برقراری ارتباط با دنیا دارد امیدواریم بتوانیم با ایجاد رابطه بهتری با دنیا و دانشجویان و اساتید خارج از کشور صاحب ثمرات آن برای نظام باشیم.

نظر شما