شناسهٔ خبر: 9729 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ 149 «مفاتیح‌الحیات» منتشر شد

مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء از انتشار صدوچهل‌ونهمین چاپ «مفاتیح‌الحیات» اثر آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی خبر داد و گفت: سه چاپ دیگر از این اثر تا پایان دی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مصطفی امرائی، مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء با اشاره به انتشار کتاب «مفاتیح‌الحیات» گفت: تاکنون ۱۴۹ چاپ از این اثر که توسط آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی به نگارش درآمده، توسط انتشارات اسراء به چاپ رسیده است و تا پایان دی امسال سه چاپ دیگر از آن منتشر شده و به چاپ ۱۵۲ خواهد رسید.

وی افزود: کتاب «مفاتیح الحیات» از اردیبهشت سال گذشته با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به مخاطبان ارائه ‌شده که با توجه به نوسانات قیمت کاغذ طی سال گذشته و امسال، این هزینه هنوز تغییر نکرده و با همان قیمت قبلی به مخاطبان عرضه می‌شود.

امرائی با بیان اینکه این اثر با شمارگان ۵ هزار نسخه به چاپ می‌رسد، اظهار کرد: کتاب «مفاتیح‌الحیات» در پنج بخش به نگارش درآمده، که بخش اول به «تعاملات انسان با خود» درباره تکبر و تدبر پرداخته، در بخش دوم به «یادگیری و دانش‌اندوزی» اختصاص یافته و در رابطه با اهمیت دانش‌اندوزی، یادگیری علوم مورد نیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم مورد نیاز سخن گفته شده است.

وی تصریح کرد: حضرت استاد در فصل سوم این اثر به «کار و تلاش» مربوط می‌شود، که در این بخش اهمیت کار و تلاش، کارگری انبیاء و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار بیان شده است و فصل چهارم به «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» اختصاص دارد که اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، برخی از شیوه‌های درمان و پرهیز از درمان با حرام از بخش‌های این فصل به شمار می‌رود.

مدیر نشر اسراء در ادامه گفت: بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیات» به «تعامل انسان با همنوعان»، بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص یافته است.

نظر شما