شناسهٔ خبر: 9738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه نمایشنامه دینی در یک شاخه گل سرخ

«یک شاخه گل سرخ» روایتی از واقعه عاشورا در زمان حال است و نمایشنامه جاثلیق به موضوع مناظره امام رضا (ع) با جاثلیق (دانشمند نصرانی) می‌پردازد و آقای هالو نمایشنامه‌ای با محوریت مهدوی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ مجموعه نمایشنامه «یک شاخه گل سرخ» که برگرفته از سه نمایشنامه «یک شاخه گل سرخ»، «جاثلیق» و «جناب آقای هالو» است ، توسط سیروس همتی نویسنده و کارگردان تئاتر نگاشته شده، به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

سیروس همتی در خصوص نمایشنامه «یک شاخه گل سرخ» گفت: این نمایشنامه روایتی از واقعه عاشورا در زمان حال است. نمایشنامه جاثلیق به موضوع مناظره امام رضا (ع) با جاثلیق (دانشمند نصرانی) می‌پردازد و آقای هالو نمایشنامه‌ای با محوریت مهدویت است.

وی ادامه داد: بعد از سه سال انتظار "یک شاخه گل سرخ" نخستین نمایشنامه‌ای است که از من منتشر می‌شود. در اینجا فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران انتشارات سوره مهر و مدیرآفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران تشکر می‌نمایم.

همتی با ابراز امیدواری برای رفع موانع صنعت چاپ و نشرکشور تاکید کرد: امیدوارم در ماه‌های آتی با برطرف شدن مشکلات، دیگر نمایشنامه‌هایم نیز به چاپ برسد و در اختیار علاقمندان تئاتر قرارگیرد.

سیروس همتی طراح صحنه، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتراست ونمایشنامه‌های «قربانی»، «برزخ»، «برگ‌ریزان»، «ما سه نفر بودیم»، «پیکر»، «محال هم ممکن است»، «در همین نزدیکی»، «هفت هشتم» و ... از وی منتشر شده است.

گفتنی است، نمایشنامه «یک شاخه گل سرخ» در ۲۵۰۰ جلد و ۱۲۸ صفحه و با قیمت پنج هزار و نهصد ریال توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما