شناسهٔ خبر: 9758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست علمی آینده پژوهی و فرهنگ برگزار می شود

نشست "آینده پژوهی و فرهنگ"(آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه) 17 دی ماه در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار می گردد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نشست علمی "آینده پژوهی و فرهنگ (آینده فرهنگ و وظایف حوزه های علمیه)" از طرف اداره همکاری های علمی و پژوهشی و پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار می گردد. این نشست با حضور حسین گودرزی، دکتر عبدالرحیم پدرام و حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر برگزار می شود.

این همایش سه شنبه ۱۷ دی ماه از ساعت ۹:۳۰ در ابتدای خیابان معلم مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود. همچنین در خبر دیگری آمده است: حجت الاسلام و المسلمین علی خراسانی مدیر گروه دائرةالمعارفهای قرآنی با بیان این که مرکز فرهنگ و معارف قرآن جلد ۱۲ دائرةالمعارف قرآن کریم را در آستانه نشر دارد اظهارداشت: پروژه دائرالمعارف قرآن کریم، بزرگترین پروژه قرآنی دائرالمعارفی است که در جهان اسلام در حال انجام است، که از استانداردهای دائرالمعارفی تبعیت می کند و  براساس نظام الفبایی کار خود را پیش می برد.

وی ادامه داد: براساس سالها تحقیق و پژوهش محققان این مرکز، در مجموع ۳۰۰۰ موضوع را در زمینه معارف قرآن، علوم قرآن و اعلام قرآن و در قالب یک مدخل گزینش و استخراج کرده ایم، که حدود ۶۰۰ موضوع از این تعداد به مترادفات و موضوعات مرتبط ارجاع می شود و ۲۴۰۰ موضوع اصلی است که ذیل آن مقاله ارائه می شود.
وی افزود: پیش بینی این است که بتوانیم این کار را در قالب ۳۰ جلد و در هر جلد ۷۵ مدخل و موضوع ارائه کنیم. جلدهای این کار برای دسترسی را حت تر در قطع وزیری است و متوسط هر مقاله ۴۰۰۰ کلمه و هر جلد مشتمل بر ۱۰۰۰ صفحه است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: تاکنون ۱۱ جلد از این دائرةالمعارف منتشر شده و جلد ۱۲ آن اکنون در انتشارات بوستان کتاب است و در نمایشگاه سال ۹۳ به علاقه مندان ارائه می شود.

نظر شما