شناسهٔ خبر: 9825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام صادق کتاب شد

کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام صادق علیه‌السلام نوشته محمدرضا انصاری از سوی انتشارات دلیل ما به چاپ رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام صادق علیه‌السلام از «تهدید در کوفه، تهدید در بغداد، منصور در مدینه و شهادت امام صادق علیه‌السلام» تدوین شده است. 

مؤلف درباره کتاب می نویسد: این کتاب به صورت لحظه به لحظه از شهادت امام صادق علیه‌السلام در قالب داستانی تقدیم می‌شود؛ تا بدانیم منصور دوانیقی چه توطئه‌هایی برای حضرت طراحی کرد، و در مقابله با او چه معجزاتی، به دست امام رخ داد، و سرانجام آن حضرت چگونه مسموم شد و به شهادت رسید. این مجموعه در ۴ بخش است، که با مراجعه به کلیه منابع مربوط به موضوع تنظیم گردید، و حتی یک کلمه به عنوان تخیل آورده نشده است. 

در بخش حکومت منصور در کوفه آمده است: «منصور با زور و استبداد و قتل و ایجاد وحشت، پایه های حکومت ظالمانه خود را محکم می‌ساخت و کسانی را که در برابر او سر تعظیم فرود نمی‌آوردند نابود می‌کرد. مهمترین دغدغه منصور وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام بود، زیرا هر چند حضرت مستقیما با او مقابله نکرد، اما هرگز رفتاری مبنی بر تأیید منصور از امام دیده نشد.» 

نویسنده در رابطه با حضور منصور در مدینه نوشته است: «ده سال از حکومت منصور دوانیقی می‌گذشت در حالی که نتوانسته بود با هیچ توطئه‌ای امام صادق علیه‌السلام را به قتل برساند. او همچنان در فکر نقشه‌های دیگری بود تا آنکه تصمیم جدیدش مبنی بر حضور در مدینه و رسیدگی به اوضاع از نزدیک را اعلام کرد.»   

گفتنی است، کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام صادق علیه‌السلام نوشته محمدرضا انصاری در ۶۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات دلیل ما، به چاپ رسیده است.

نظر شما