شناسهٔ خبر: 9832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراکسیون چاپ در مجلس تشکیل می‌شود

نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان چاپ از تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس به منظور پیگیری تأسیس سازمان چاپ خبر داد و گفت:‌کارگروه‌های ۶ گانه چاپ در دفتر چاپ وزارت ارشاد نیز طبق اطلاع‌رسانی ارشاد هفته آینده تشکیل و اعضا کار را آغاز می‌کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمد ابوالحسنی نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به پیگیری تأسیس سازمان چاپ گفت: به منظور رسیدگی به امور تأسیس سازمان چاپ‌، چهارشنبه این هفته به مجلس خواهیم رفت و نشستی با خجسته رئیس کمیسیون شوراها که از پیشنهاد‌دهندگان تأسیس سازمان چاپ بود،‌ خواهیم داشت تا برای پیگیری تأسیس این سازمان‌، فراکسیونی در مجلس تشکیل دهیم‌، تا تأسیس این سازمان را دنبال کنیم.

وی افزود: آقای خجسته نیز پیشنهاد داده تا پروپوزالی را آماده کنیم‌، که در آن لزوم تأسیس سازمان چاپ  شرح داده شود،‌ بر مبنای این پروپوزال،‌ طرح تأسیس سازمان چاپ همراه با دلایل منطقی ارائه خواهد شد تا در قالب تشکیل فراکسیون رأ‌ی گیری شود.

ابوالحسنی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد تمامی اتحادیه‌ها و صنوف چاپ با تشکیل سازمان چاپ موافق نیستند‌، گفت:‌ در این رابطه اتحادیه لیتوگرافان، صادرکنندگان و صحافان موضع یکسانی را اتخاذ کرده‌اند‌، تنها اختلاف نظری میان این ۳ اتحادیه با اتحادیه چاپخانه‌داران وجود دارد،‌ البته آقای نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران نیز با راه‌اندازی سازمان چاپ موافق هستند،‌ ممکن است اختلافاتی در شیوه وجود داشته باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به کارگروه‌های ۶ گانه که در دفتر چاپ وزارت در دست تشکیل است‌، گفت:‌ در این هفته لیست نهایی اعضای کارگروه‌ها مشخص خواهد شد‌، هر اتحادیه اعضای پیشنهادی خود را برای عضویت در کارگروه‌ها معرفی کرده است،‌ برای نمونه ما از اتحادیه لیتوگراف‌ها ۱۲ نفر را پیشنهاد داده‌ایم. البته قرار است این اعضا به صورت آزمایشی در کارگروه‌ها حضور داشته باشند و پس از ارزیابی توان آن‌ها به صورت ثابت عضو کارگروه‌ها خواهند شد.

نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان گفت:‌ کارگروه آیین‌نامه‌ها‌، کارگروه تجارت،‌ کارگروه حقوق و تحول در قوانین،‌ کارگروه آموزشی،‌ کارگروه مدیریت راهبردی،‌ کارگروه آینده‌نگری صنعت چاپ، کارگروه فناوری و توسعه صنعت چاپ‌ و کارگروه تولید، عناوین ۶ کارگروهی هستند که به پیشنهاد محمودرضا برازش مسئول دفتر چاپ وزارت ارشاد تشکیل خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که پیش از این کارگروه‌هایی در دفتر چاپ ارشاد وجود داشت اما به دلیل نبود قوانین درست و حتی ضعف در قوانین و آیین‌نامه‌ها کارایی لازم را نداشت  و بنابراین فعالیت آن‌ها متوقف شده بود،‌ اما خوشبختانه طی یکسال آینده آیین‌نامه‌ها و قوانین چاپ اصلاح شده و می‌توان به کارایی این کارگروه‌ها امید داشت.

نظر شما