شناسهٔ خبر: 9847 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نبود بودجه تأسیس شهرک چاپ تهران را به تعلیق برد

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت:‌نبود بودجه و ردیف بودجه برای تأسیس شهرک صنعتی چاپ تهران‌، در کنار مشخص نبودن وضعیت فرمانداری و استانداری منطقه‌ای که قرار است شهرک در آن احداث شود،‌ طرح به به تعلیق برده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مصطفی تینای تهرانی نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران،‌ با اشاره به سرانجام شهرک چاپ تهران گفت:‌ طرح ساخت شهرک چاپ و نشر تهران سال‌هاست که در دست پیگیری است،‌ که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان ساخت این شهرک به‌زودی تحقق یابد.

وی ادامه داد:‌ اگر شهرک چاپ و نشر تهران تأسیس شود،‌ سکوی پرشی خواهد بود برای صنعت چاپ،‌ چرا که با قرار گرفتن همه ابعاد صنعت چاپ در یک مجموعه می‌توان از توانایی‌ها در سطح بالاتری بهره برد‌، برنامه‌ریزی، مدیریت، رسیدگی به مشکلات و نیازها در حوزه صنعت چاپ بهتری سهل‌تر و سریع‌تر پیگیری می‌شود.هم‌چنین ساخت شهرک چاپ و نشر می‌تواند زمینه بزرگی برای فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ باشد تا با سود اقتصادی مناسب چرخ صنعت چاپ نیز به گردش درآید.

وی از در نظر گرفتن فضایی در اطراف تهران برای ساخت این شهرک خبر داد و گفت:‌ شهرک صنعتی چاپ باید در مکانی ساخته و راه‌اندازی شود تا کارگران به سهولت بتوانند در محل کار خود حاضر شوند،‌ هم‌چنین سیستم حمل و نقل باید به راحتی انجام شود،‌ یکی از ویژگی‌های مهم شهرک‌های صنعتی داشتن آب و دور بودن از فضای گرد و غبار است. زمینی که برای این منظور در نظر گرفته‌ایم همگی این ویژگی‌ها را دارد و با حمایت مسئولان به زودی احداث آن را آغاز خواهیم کرد.

تینای تهرانی تصریح کرد:‌ البته با جابه‌جایی دولت این موضوع نیز به آهستگی پیش می‌رود،‌ البته مشکلاتی نیز در زمین در نظر گرفته شده به وجود آمده است،‌ برای نمونه وضعیت فرمانداری منطقه مشخص نیست،‌ استانداری آن وضعیت ثابتی ندارد،‌ هم‌چنین بودجه‌ و ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است،‌ به دلیل اینکه تأسیس شهرک چاپ تهران بار نخست کلکنگ خورد اما با مشکلات و بدقولی‌ها روبرو شد،‌ این بار تلاش خواهیم کرد تا امور را با احتیاط بیشتری پیش ببریم.

وی گفت: اتحادیه با موسساتی که در زمینه ساماندهی شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند،‌ در ارتباط است،‌ باید مقدمات کار را فراخهم کنیم چرا که سرمایه گذاری بزرگی است و باید همه شرایط را بررسی کنیم تا به مشکلاتی که برای نمونه شهرک چاپ و نشر قم به آن دچار شد دچار نشویم‌، آن‌ها اکنون متوقف شده‌اند،‌ چرا که زمین مناسبی را برای این کار در نظر نگرفته بودند و قیمت زمین‌ها نیز بالا بود.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تأکید کرد:‌ تأسیس شهرک‌های چاپموجب هم‌افزایی بیشتر اهالی چاپ خواهد شد‌،  هم‌چنین با تاسیس این شهرک‌هااز فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری کرده و دیرش هزینه‌ها را خواهیم داشت.جهت‌گیری سرمایه و ترسیم نقشه راه با جدیت بیشتری پی گرفته می‌شود.

نظر شما