شناسهٔ خبر: 9850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه تحصیل بدون آزمون در تحصیلات تکمیلی برای برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی کشور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مراسم تقدیر از برگزیدگان هجدهمین دوره المپیاد علمی، تسهیلاتی که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد را تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مراسم تجلیل از نفرات برتر هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۳۹۲ که در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد، گفت: سنجش علمی و ارزش‌یابی مهمترین وظیفه سازمان سنجش است و این سازمان به منظور کشف استعدادهای برتر و نهفته دانشجویان و ایجاد انگیزه در بین اساتید و بهبود روش‌های برنامه‌ریزی در علم و فناوری، برگزاری المپیاد علمی و دانشجویی را انجام داده است.

وی ادامه داد: این المپیاد از سال ۷۵ با ۶ رشته شروع شد و نهایتاً به ۱۷ رشته رسید که دو رشته شیمی و ریاضی آن به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۵ کشور روسیه، چین،‌ پاکستان، ازبکستان و تاتارستان از جمله کشورهایی هستند که در بخش بین‌المللی این المپیاد شرکت کرده‌اند و ایران در رشته ریاضی این المپیاد موفق به کسب مقام اول و روسیه در رشته شیمی موفق به کسب این رتبه شد.

خدایی با اشاره به فرآیند انتخاب دانشجویان در این المپیاد علمی، گفت: دانشجویان برای شرکت در این المپیاد به دو شیوه متمرکز و نیمه‌متمرکز انتخاب می‌شوند و داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی‌ارشد علاقمندی خود را اعلام می‌کنند.

وی یاد آور شد: سال گذشته ۳۰۰ هزار و ۲۲ نفر علاقمندی خود را اعلام کردند و نهایتا پس از رقابت‌های صورت گرفته ۶۴ نفر به عنوان منتخب برگزیده شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این افراد از دو منظر سنجش علمی و عملکرد آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته‌اند و تلاش شده با این فرآیند این افراد در مسیر نخبگی قرار گیرند و به عنوان استعداد برتر به جامعه و نظام خدمت کنند.

خدایی با اشاره به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور لوح و مدالی را به این افراد اهدا می‌کند، درباره تسهیلات ارائه شده به این برگزیدگان، گفت: اهدای بورس و ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا و امکاناتی که از طرف بنیاد علمی نخبگان در اختیار قرار داده می‌شود، در کنار کمک‌هایی که وزارت علوم از آنها انجام می‌دهد از حمایت‌های صورت گرفته به این افراد است.

نظر شما