شناسهٔ خبر: 9861 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین تکریم حجت‌الاسلام موسویان برگزار می‌شود

آیین تکریم «حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان» نظر‌یه‌پرداز اقتصاد اسلامی و برگزیده جایزه جهانی کنگره‌ علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ‌پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی به دلیل احراز جایزه‌ جهانی علوم انسانی اسلامی در کنگره‌ علوم انسانی اسلامی توسط حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان آیین تکریم این عضو هیأت علمی خود را برگزار می‌کند.

این مراسم روز شنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار علامه جعفری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان پژوهشگاه (کوچه ۲)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی مراجعه کنند.

به گزارش فارس، سید عباس موسویان در ۱۳۳۹ در آذربایجان شرقى متولد شد. وی تحصیلات خود را در عجب‌شیر پی گرفت و از دوره دبیرستان به شهر تبریز آمد و در هنرستان صنعتی در رشته برق به تحصیل خود ادامه داد. در سال ۱۳۵۸ در رشته برق وارد دانشگاه شد، اما پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها، از ۱۳۶۰ به حوزه علمیه قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت، وی همزمان در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه مفید به تحصیل پرداخت و از ۱۳۶۸ به مدت ده سال به درس خارج فقه و اصول مشغول شد.

وی در سال ۷۳ برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد نظری وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و بعد از آن به تحصیل در دوره دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآن در همین دانشگاه مشغول شد. این اندیشمند اسلامی در سال ۸۲ دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآنی خود را گرفت و موفق شد در سال ۸۴، مدرک دکترای فقه اقتصادی را از حوزه علمیه قم نیز دریافت کند.

ریاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۸، مسئول دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۷۹، مدیر گروه مدیریت مالی دانشگاه امام صادق(ع) از تیرماه ۱۳۹۱ تاکنون، مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال ۸۳ تاکنون، مدیر گروه فقه اقتصادی  مرکز جهانی علوم اسلامی از سال ۱۳۸۳ تاکنون و جانشین مدیر مسئول فصلنامه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تا به امروز از جمله فعالیت های اجرایی این پژوهشگر حوزه اقتصاد به شمار می‌روند.

از جمله آثار علمی او می توان به کتاب پس انداز و سرمایه گذارى در اقتصاد اسلامى در سال ۱۳۷۶، بانکدارى اسلامى در سال ۱۳۷۸ که در چهار نوبت چاپ و در چندین جشنواره حائز رتبه شده است، کلیات نظام اقتصادى اسلام در سال ۷۹، ربا و مسائل عصر حاضر (کار گروهی) در سال ۱۳۸۰، پول و نظام‌هاى پولى در سال ۱۳۷۵، فلسفه اقتصاد اسلامى در سال ۱۳۷۸ و  بهره یا ربا (کار مشترک با دکتر موسی غنی‌نژاد) در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد.

نظر شما