شناسهٔ خبر: 9889 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان‌هایی از خاکریزهای جنگی ایران و عراق زیر چاپ رفت

ساسان ناطق از چاپ مجموعه داستان تازه‌اش با موضوع دفاع مقدس خبر داد که در آن روایتی بینابینی از جنگ در خاکریزی‎های ایران و عراق در جنگ تحمیلی بیان شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ساسان ناطق با اشاره به زیرچاپ رفتن دومین مجموعه داستان از سه‌گانه داستانی خود با عنوان «در آفریقا همه‌چیز سیاه است» از سوی موسسه فرهنگی شهرستان ادب، اظهار کرد: این کتاب شامل چهار قصه از من است که به طور مشخص در مورد دفاع مقدس نوشته شده است.

وی افزود: در این مجموعه چهار داستان با عناوین در آفریقا همه چیز سیاه است، کراوات، کسی به مرده‌ها لگد نمی‌زند و خط، منتشر شده است که همگی با مضمون جنگ نوشته شده‌اند و بجز یکی از آنها که داستان در آن کمی به فضای شهری وارد می‌شود، مابقی کاملاً به فضای جنگ در مناطق جنگی ایران و البته کمی هم در عراق می‌گذرد.

ناطق ادامه داد: مجموعه داستان نخست از این سه‌گانه با عنوان «وقتی جنگ تمام شود» نگاهش به جنگ تنها از پشت خاکریز داخلی‌ها بود اما در مجموعه داستان دوم، من جدای از این به سراغ نگاه بینابینی به خاکریز داخلی و خارجی رفته‌ام و به طور مشخص در داستان  «در آفریقا همه‌چیز سیاه است» به خاکریزهای عراقی هم نزدیک شدم و نگاهی دوطرفه را خلق کردم.

این داستان نویس افزود: اما در مجموعه داستان سومم که الان در حال کار روی آن هستم، این نزدیکی به خاکریز دشمن بیشتر می‌شود. مثلاً یک داستان در شهر کربلا رخ می‌دهد و یکی هم به ماجرای حمله به عراق پس از جنگ توسط غرب و البته گاه فلاش‌بک‌هایی هم به گذشته بر اساس این داستان می‌زنم.

این نویسنده تاکید کرد: بسیاری از داستان‌های روایت شده در این مجموعه داستان «در آفریقا همه چیز سیاه است» تمی واقعی و مستند دارند اما با تخیل من پرورده شده‌اند. سعی کرده‌ام این داستان‌ها تا پیش از انتشار جایی چاپ نشود اما به هر شکل یکی داستان‌ها بدون اطلاع من پیش از این در یک فصلنامه درج شده است.

نظر شما