شناسهٔ خبر: 9897 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهید غنی پور همیشه یک نویسنده مسجدی باقی ماند

نادری گفت: شهید غنی‌پور کار خود را در فضای مسجد آغاز کرد و همواره به عنوان مربی کودکان تدریس می‌کرد و بعد از قبولی دانشگاه نیز وارد آموزش و پرورش شد و به عنوان معلم از تجربه‌ مسجدی‌اش بهره برد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ نشست خبری بخش کودک و نوجوان جشنواره ادبی حبیب غنی‌پور بعدازظهر دیروز ۱۷ دی با حضور نادری و شهرام شفیعی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

بر این اساس، نادری یکی از داوران بخش کودک و نوجوان این جایزه ادبی طی سخنانی به عملکرد امیرحسین فردی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: آقای فردی اساسا دغدغه کودکان را داشته‌اند و هیچ‌کسی مثل وی در این وادی سه دهه پایداری نکرد، بنابراین تجربه ایشان خاص و منحصر به فرد است چرا که وی همواره کودک بود و همواره لطافت‌های کودکانه نیز در وجودش وجود داشت و به عنوان یک مدیر واقعی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان خیلی وقت گذاشت.

وی گفت: شهید حبیب غنی‌پور کار خود را در فضای مسجد آغاز کرد و همواره به عنوان مربی کودکان تدریس می‌کرد و بعد از قبولی در دانشگاه نیز وارد آموزش و پرورش شد و به عنوان معلم از تجربه‌های مسجدی‌اش استفاده کرد.

نادری در توضیح آثار رسیده به این جشنواره بیان کرد: در سال‌های گذشته بخش کودک و نوجوان در جشنواره غنی‌پور وجود نداشت اما امسال به این نتیجه رسیدیم که این بخش نیز باید در جشنواره وجود داشته باشد. حدود ۱۵۰ عنوان کتاب را از بانک اطلاعات خانه کتاب پی‌گیری و خریداری کردیم که از میان این تعداد حدود ۱۵ عنوان کتاب به مرحله پایانی رسیدند و از میان آنها ۴ عنوان کتاب به مرحله نهایی راه یافتند که کتاب‌های قصه‌های غار نوشته مریم کشاورز، بچه تمساح کجا رفت، قیچی که دنبال کار می‌گشت و پیتیکو پیتیکو اثر فرهاد حسن‌زاده این آثار هستند.

این داور جشنواره غنی‌پور در ادامه تأکید کرد: چیزی که برای ما مهم بود این است که در بخش کودک و نوجوان حتما برگزیده داشته باشیم و این کتاب‌ها را با وجود اغماض انتخاب کردیم و نخواستیم مانند بقیه جشنواره‌ها بدون برگزیده باشیم و این مسئله بیانگر این است که این نیاز و مطالبه را احساس می‌کردیم.

وی گفت: در برخی از درون‌مایه‌های فکری داستان‌ها با خلأ مواجه هستیم اما این کتاب‌ها به نظر ما برجسته بودند اما هنوز تا معیارهای کیفی خیلی بالا و شکوهمند فاصله دارند.

نظر شما