شناسهٔ خبر: 9942 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داور جشنواره عمار: اکران فیلم‎های جشنواره عمار بستر ایجاد عدالت فرهنگی را میسر می‌سازد

محمدحسین نیرومند، داور چند دورره جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار باعث جمع شدن انقلابیون در ایران شده و اکران فیلم‌های آن بستر ایجاد عدالت فرهنگی را میسر می‌کند. هم‎چنین شناخت هنرمندان جوان و با استعداد در عرصه سینما از اهداف جشنواره است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از نسیم؛ محمدحسین نیرومند پیرامون جشنواره فیلم عمار گفت: نکته ای که در رابطه با جشنواره عمار بسیار حائز اهمیت می باشد این است که شاید بتوان گفت که این جشنواره مستعد ترین جشنواره ای است که می تواند ماهیت بین المللی پیدا کند چون توانسته و می تواند انقلابیون جهان را گرد ایران جمع کند.

نیرومند افزود: این ویژگی مهمی است که حتی در جشنواره فجر هم وجود ندارد و به نظرم اگر مدیریت فرهنگی کشور متوجه اهمیت این مطلب بشوند می توانند کمک های زیادی در رابطه با بین المللی شدن این جشنواره بکنند اما مهم ترین موضوع این است که به در این رابطه به باور برسند.

وی ادامه داد: این که فیلمها حتی در روستاها نیز اکران می شود از دیگر نکات برجسته جشنواره مردمی عمار می باشد زیرا عدالت فرهنگی حکم می کند که کالاهای فرهنگی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد و در بین همه علاقه مندان توزیع شود تا همه بتوانند از آن ها بهره مند شوند.

این هنرمند عرصه تجسمی بیان داشت: در طول تمامی این سال ها بیشتر این فعالیت ها و محصولات فرهنگی در پایتخت و یا در شهرهای بزرگ در دسترس مردم قرار می گرفت درحالی که مردم در شهرهای کوچک و روستاها از آن بی بهره می ماندند. طرح ریزی بر مبنای اکران در روستاها و شهرهای کوچک کار بسیار نو و جدیدی است که در جشنواره عمار صورت گرفته است و مطابق با سیاست های کلان نظام می باشد. با این طرح امکان دیده شدن کارهای هنری در کل کشور فراهم می شود.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره عمار شناسایی و استعدادهایی است که می توان به آینده آن ها در عرصه هنری امیدوار بود با حضور آثار این افراد در جشنواره هنرمندان رصد شده و زمینه شکوفایی آن ها فراهم خواهد شد.

نظر شما