شناسهٔ خبر: 9955 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه در انتظار نشر

جلد نخست المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه برای تایید نهایی به معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارسال شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ مدیر گروه فرهنگ نامه های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن از ارسال جلد اول «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» به معاونت پژوهشی پژوهشگاه جهت تایید نهایی خبر داد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده با اعلام خبر ارسال جلد اول المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه به معاونت پژوهشی گفت: طرح بازنگری فرهنگ قرآن با هدف توسعه اطلاعات و رفع نواقص آن، در گروه فرهنگنامه های قرآنی در حال اجرا است که اثر «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی این فرهنگنامه قرآنی است.

وی ادامه داد: جلد اول این پروژه که مشتمل بر مدخل های آب تا آیین می باشد پس از بازنگری و تایید شورای پژوهشی مرکز فرهنگ و معارف قرآن جهت نشر به معاونت پژوهشی پژوهشگاه ارسال شد.

حجت الاسلام عیسی زاده متذکر شد: در آینده نزدیک مجلدات ۲ و ۳ و ۴ نیز، که مراحل توسعه اطلاعات و بازنگری آن به پایان رسیده است جهت تایید نهایی به شورای پژوهشی مرکز ارسال می شود.

مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی عنوان کرد: مهمترین ویژگی المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه عبارتند از:

الف: ارائه جامع ترین اطلاعات قرآنی در مقایسه با دیگر فرهنگ نامه ها و دانشنامه های قرآنی.

ب: دارا بودن ساختار نمایه ای جهت تسریع در اطلاع رسانی.

ج: مشتمل بودن بر بیش از سه هزار مدخل اصلی و هزارها عنوان فرعی.

د: استفاده از سیستم ارجاع در عناوین اصلی و فرعی.

نظر شما