شناسهٔ خبر: 9957 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت زنده‌یاد «احمد زارعی» در حوزه هنری برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مرحوم احمد زارعی از شاعران انقلاب و دفاع مقدس، ۲۱ دی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ این مراسم با حضور علیرضا کمری، علی شجاعی‌صائین، رضا اسماعیلی، محمد‌حسین جعفریان و جمعی از دوستان و خانواده این هنرمند شاعر، از ساعت ۱۶ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

احمد زارعی، یکی از مظلوم‌ترین شاعران پس از انقلاب است که در جبهه‌های نبرد،‌ سلاح به دوش گرفت و با دشمن جنگید. وی در نوزدهم دی ۱۳۷۲، بعد از تحمل روزهای سخت بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد، اما پس از ۱۸ سال، هنوز دوستان و همرزمان او یادش را گرامی می‌دارند.

گفتنی است که مجموعه شعر احمد زارعی با عنوان «شیری در قفس ۹۰۲» که با مقدمه محمدکاظم کاظمی و محمدحسین جعفریان به نگارش درآمده، توسط انتشارات سوره حوزه هنری به چاپ رسیده است.

شهید احمد زارعی، سال ۱۳۳۵ در قائنات متولد شد. وی در دوران قبل از انقلاب فعالیت سیاسی ضد رژیم پهلوی داشت و در این راه توسط ساواک دستگیر شد. پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به مناطق غرب کشور رفت و پس از پایان جنگ به عنوان معاون تبلیغات سپاه پاسداران انتخاب شد و سپس معاونت پژوهشی حوزه هنری را به‏ عهده گرفت.

جلسات شعری شهر مشهد از فعالیت‌های دیگر ادبی او بود. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت و سرانجام در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۷۳ به دلیل عوارض ناشی از حملات شیمیایی دارفانی را وداع گفت. نخستین مجموعه شعر زنده‌یاد احمد زارعی با عنوان «چه عطر شگفتی» در سال ۱۳۷۳ منتشر شد. وی یکی از بنیانگذاران کنگره سراسری شعر دفاع مقدس بود.

نظر شما