-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۷:۰۰
اسلام آزادی را اصل نمیداند و آن را در چارچوب عدالت تعریف می کند
آزادی در جهان اسلام اصل نیست و در چارچوب حق و عدالت تعریف می شود در حالی که در مغرب زمین همه امور از جمله عدالت و حق را آزادی تعیین می کند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۶:۴۰
معیار تفسیر متون مقدس را کجا باید جستجو کرد؟/ قرآن، مفسر خویش است
حسن بلخاری در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی گفت: مهمتر از عنصر عقل و یا حتی شهود، راهگشایی خود متن است و این همان تفسیر قرآن به قرآن است که سنت مرحوم علامه طباطبایی بود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۶:۲۰
فلسفهزدگی در رویکرد، شتابزدگی در مضمون
نویسنده در حالی به مسألههای متعدّد و متنوّع پرداخته که نتوانسته از عهدۀ حلّ آنها برآید، چنان که به اشاراتی کوتاه و مبهم دربارۀ هر مسأله بسنده کرده است.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۵:۴۰
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم استعفا داد
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز از سمت خود استعفا داد
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۵:۲۰
آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از ۱۶ آذر/ انتشار همزمان دفترچه
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ از روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۹۶ آغاز می شود و همزمان دفترچه ثبت نام نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۵:۰۰
دوره کاردانی پیوسته منسوخ شد
براساس مصوبات کمیسیون برنامه ریزی آموزشی تمام دورههای کاردانی پیوسته توسط دفتر برنامهریزی آموزش عالی منسوخ شده و قابل اجرا نخواهد بود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۴:۲۰
کتاب «یک رویا و دو بستر» نقد و بررسی میشود
کتاب «یک رویا و دو بستر، تنش زدایی از دانشگاه و علوم انسانی» نوشته خسرو باقری نقد و بررسی می شود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۰
بازسازی دانشهای اسلامی در گرو تاریخ کلام است
سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بازسازی دانشهای اسلامی که امروز ما به جد به آن نیازمندیم در اینجا و آنجا و در حوزه علمیه به دنبال آن هستیم، در گرو تاریخ کلام است.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۳:۴۰
فلسفه اصول دانش مطالعه فرانگر عقلانی اصول فقه است
رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دومین کارگاه آموزشی پژوهشی فلسفه علم اصول گفت: فلسفه اصول دانش مطالعه فرانگرعقلانی اصول فقه، بهمنظور شناخت احکام کلی دانش اصول و مسائل اساسی آن است.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۳:۲۰
توضیحات رئیس مرکز جذب درباره عدم قرارداد با برخی اساتید
رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: هیچ یک از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در وسط سال کنار گذاشته نمی شوند مگر اینکه از طریق فراخوان، جذب نشده و ضوابط لازم را کسب نکرده باشند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۰
اثری از خدا در کتاب فلسفه فرهنگ نیست/ این کتاب ساختار منطقی ندارد
مهدی جهان گفت: یک خداناباوری خاص در کتاب فلسفه فرهنگ وجود دارد و هیچ نقشی از خدا در کتاب نیست. این اثر هیچ ارتباطی با یک انسان مسلمان و هیچ ارتباطی به فرهنگ اسلامی ندارد.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۰
مهلت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ امشب پایان می یابد
داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۱۴ آذر فرصت دارند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۰
جامعه توسعهنیافته بهدشواری میتواند اخلاقی باشد
داوری اردکانی گفت: جامعهای که قانون و نظم دارد زیاد از اخلاق حرف نمیزند و بحث نمیکند. جامعه توسعهنیافته جامعه بیتعادل است که نمیداند باید چه کند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۱:۴۰
ایده «پندهای بیهوده» به صورت کتاب منتشر خواهد شد
فرامرز قراملکی در گردهمایی یاران اخلاق در مهر امسال بود که یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه را با عنوان «پندهای بیهوده» مطرح کرد و امروز خبر از کتاب جدید خود با همین موضوع داد.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۱:۲۰
کنفرانس «هرمنوتیک فلسفی در متن اسلام»برگزار می شود
کنفرانس «هرمنوتیک فلسفی در متن اسلام» در مرکز مطالعات پدیده شناسی، موسسه عالی فلسفه، دانشگاه کاتولیک لوئین بلژیک برگزار میشود.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۱:۰۰
آمار نهایی داوطلبان کنکور دکتری ۹۷/ جزئیات آزمون و انتشار کارنامه
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲۳۳ هزار نفر در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ ثبت نام کرده اند که این داوطلبان در روز جمعه ۴ اسفند با هم به رقابت می پردازند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۰:۲۰
دانشجویان ۴دانشگاه تهرانی تجمع کردند/«نه» به کالایی سازی
جمعی از دانشجویان چهار دانشگاه بزرگ کشور که در تهران مستقر هستند روز گذشته و در آستانه روز دانشجو در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی تجمع کردند.
-
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۰:۰۱
ارسطو و فلسفه دوستی؛
دوستان به مثابۀ «منهای دیگر»
ارسطو می گوید از آنجاکه انسان نیک به این طریق به خودش علاقهمند می شود همان رویکرد مشابهی را به دوستش دارد که به خودش دارد، زیرا دوست در عبارت معروف ارسطو «منِ دیگر» است. دوستی برگرفته از علاقه و توجه هر فرد به خودش است، زیرا، تاحدی، بازتاب آن، و گسترشِ آن است که علاقه و توجه به دیگران را بهبار میآورد. اما چقدر این تصویر از دوست همچون خود دیگر، رضایتبخش است؟ این همجواری «دیگری» و «خود» دستِکم متناقضنماست، زیرا هویت و آگاهی هر فرد منحصربهفرد است.