شناسهٔ خبر: 12360 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خبرهای مهم دبیر کارگروه تدوین آئین‌نامه

دبیر کارگروه تدوین آئین‌نامه اکران سال ۹۳ از معرفی اعضای سه صنف و آغاز جلسات شورای صنفی از اسفندماه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدرضا فرجی با بیان جزئیات آئین‌نامه سال 93 و شورای صنفی نمایش گفت: تا کنون از سوی سه صنف سینما‌داران، کانون کارگردانان و کانون پخش کنندگان نمایندگان جهت عضویت در شورای صنفی نمایش به ارشاد معرفی شده‌اند.

وی افزود: ابوالحسن داوودی به عنوان نماینده کانون کارگردانان، محمد قاصد اشرفی، محمدرضا صابری و غلامرضا فرجی به عنوان نمایندگان انجمن سینما‌داران و مرتضی شایسته به عنوان نماینده کانون پخش‌کنندگان معرفی شده‌اند و در انتظار معرفی دو نماینده از سوی تهیه‌کنندگان هستیم.

دبیر کارگروه تدوین آئین نامه اکران سال 93 در پاسخ به این سوال که شنیده شده است هیچ مذاکره‌ای با اعضای جامعه صنفی تهیه‌کنندگان جهت عضویت در شورای صنفی نمایش سال 93 نشده است تصریح کرد: از سوی صنف تهیه‌کنندگان دو نماینده می توانند در جلسات شورای صنفی حضور داشته باشند و برای ما هیچ فرقی ندارد که چه کسانی معرفی می‌شوند و امیدواریم با تعامل‌بین جامعه صنفی تهیه کنندگان و شورای عالی تهیه‌کنندگان هر چه سریعتر دو عضو از صنف تهیه‌کنندگان برای حضور در جلسات شورای صنفی نمایش معرفی شوند.

وی همچنین در خصوص معرفی نماینده ارشاد گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده آقای احسانی است و ایشان بزودی نماینده سازمان سینمایی در جلسات شورای صنفی را معرفی خواهند کرد.

فرجی همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته‌اش با نمایندگان سینما قدس و با احتمال بازگشت این سینما به چرخه اکران گفت: روز گذشته جلسه بسیار خوبی با نمایندگان مالک سینما قدس داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر این دوستان آمادگی لازم داشته باشند شرایط را برای بازگشت سینما قدس به چرخه اکران فراهم کنیم و در این مسیر به آنها کمک کنیم و قرار شد در صورت  موافقت آقای احسانی سینما قدس مجددا به عنوان یکی از 5 سرگروه در اکران 93 حضور داشته باشد.

وی همچنین در خصوص زمان آغاز اکران نوروزی گفت: در اولین جلسه شورای صنفی نمایش که اوایل اسفند برگزار خواهد شد در خصوص زمان آغاز اکران نوروزی 93 تصمیم گیری خواهد شد اما به درخواست تهیه‌کننده و سینما‌داران فیلم سینمایی معراجی‌ها  که قرار بود سی بهمن اکران شود زودتر اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.           

دبیر شورای پروانه ساخت و نمایش همچنین در خصوص زمان صدور پروانه نمایش برای فیلم‌ها گفت: در این خصوص پیش از این صحبت شده است و پیش‌بینی شده تا در اولین شورای بازبینی پس از جشنواره که چهارشنبه 30 بهمن خواهد بود با اعضای شورا صحبت شود که اولویت بررسی‌ها برای فیلم‌های متقاضی نوروزی باشد و اگر لازم شد جلسات فوق‌العاده‌ای توسط شورای پروانه نمایش برگزار شود.

نظر شما