شناسهٔ خبر: 65956 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

در شیراز کجا بریم خرید؟

اگر شما هم مثل ما عاشق سفر هستید و از طرفی دوست دارید از هر سفر، یادگاری با خود داشته باشید، تا پایان این متن هم‌قدم ما شوید. یکی از شهرهایی که جان ‌می‌دهد برای سفر کردن، شیراز زیباست. حقاً که خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش! شیراز شهر شعر و شعور، شهر شاعران شیرین‌زبان پارسی، مقصدی است برای سفر به قلب رؤیا! یادتان باشد هروقت قدم به شیراز گذاشتید، ابتدا به زیارت حضرت حافظ و سعدی بزرگ بروید، قدمی در فضای معنوی شاه‌چراغ زیبا بزنید و شکوه تاریخ را در ستون‌‎های تخت‌جمشید لحظه‌به‌لحظه استشمام کنید. در این میان اگر علاقه به خرید دارید، سری هم به مراکز خرید شیراز بزنید که دست‌خالی باز نخواهید گشت. در این نوشتار با سفرمارکت همراه باشید تا تعدادی از مراکز خرید شیراز را به شما معرفی کنیم.

خرید در شیراز؛ یک یادگاری زیبا از شهر شعر

اگر شهر زیبای شیراز را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد که در کنار بازدید از اماکن تاریخی، مقبره بزرگان و باغ‌های سرسبز، از مراکز خرید این شهر نیز دیدن کنید. داشتن یک یادگاری زیبا از هر سفر، یادآور خاطرات شیرین آن است. همچنین اگر می‌خواهید برای عزیزانتان سوغاتی بگیرید، حتماً به مراکز خرید شیراز سر بزنید. این مراکز با ارائه انواع کالاهای باکیفیت، میزبان گردشگران مختلف است. اگر شما ساکن شهر تهران هستید و قصد سفر به شیراز را دارید با تهیه بلیط اتوبوس یا قطار و یا بلیط هواپیما تهران شیراز، مقدمات سفر خود را آغاز کنید.

در شیراز کجا بریم خرید؟

گذری بر بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است. این بازار در سال ۱۱۳۷ به دستور کریم‌خان‌زند احداث شد. حمام و مسجد وکیل از جمله اماکن دیدنی اطراف این بازار هستند که به مانند آن دارای قدمت تاریخی بوده و از نقاط گردشگری شیراز به حساب می‌آید. این بازار دارای بخش‌های مانند راسته‌ها، تیمچه‌ها، سراها و کاروانسراها بوده و حجره‌های آن با طاق‌های قوسی و آجرکاری‌های خیره‌کننده، گنبدهای بلند و معماری چشم‌نواز، آن را به مکانی پرطرفدار برای گردشگران تبدیل کرده است. بازار وکیل در تمام طول سال به جز روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، باز است. حجره‌های این بازار تاریخی، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب میزبان گردشگران است. شما می‌توانید انواع پارچه، لباس، صنایع دستی، خوراکی‌های لذیذ، عرقیچات و غیره را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.

بازار حاجی شیراز؛ مکانی از قلب تاریخ

بازار حاجی شیراز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای این شهر است که در حدود ۱۰۰۰ سال قبل احداث شده است. بازار حاجی در محله بیات شیراز و در خیابان لطفعلی‌خان‌زند، روبروی اردو بازار واقع شده است. این بازار، در نزدیکی مراکزی مانند حرم مطهر شاهچراغ (ع)، ارگ کریم‌خان، چهارراه مشیر، مسجد نصیرالملک و بازار وکیل جنوبی قرار گرفته است. شما در این بازار می‌توانید کالاهای متنوعی مانند لباس‌های محلی و سنتی، ترمه و محصولات خشکبار و انواع سوغاتی‌های شیراز را تهیه کنید.

مجتمع تجاری خلیج‌فارس؛ برای خریدی لوکس

مجتمع تجاری خلیج‌فارس شیراز، در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا در شهر شیراز واقع است. این مجموعه وسعتی به‌اندازه ۵۰۰ هزار مترمربع دارد. این مرکز در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح و به یکی از نقاط گردشگری شهر شیراز تبدیل شد. معماری مجموعه خلیج‌فارس نمادی از دوران هخامنشیان است و تاریخ شیراز قدیم و تخت‌جمشید را به یاد می‌آورد. خلیج‌فارس شیراز، ۲۵۰۰ فروشگاه دارد که ارائه‌دهنده انواع کالای اقتصادی تا لوکس است. نکته قابل‌توجه این مجتمع نزدیکی آن به بندرهای گمرکی جنوب ایران مانند قشم و گناوه است که موجــــب شده محصــــــــولاتی که در فروشـــــگاه‌های آن ارائـــه می‌شوند، کاملاً به‌صرفه باشد. در مجتمع خلیج‌فارس شیراز می‌توانید انواع پوشاک بچه‌گانه، زنانه، مردانه، شال و روسری، کیف و کفش و سایر کالاها را از برندهای خوب و معتبر تهیه کنید.

در شیراز کجا بریم خرید؟

پاساژ ستاره فارس شیراز؛ ستاره‌ای درخشان

مجتمع ستاره‌ فارس یکی از مراکز خرید لوکس در شهر شیراز است. این مجتمع دارای ۹ طبقه بوده و ارائه‌دهنده انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچه‌گانه، کالاهای دیجیتال، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات است. شهربازی، سالن بولینگ و بیلیارد و کافه و رستوران‌های متنوع از دیگر امکانات این مجموعه بوده که میزبان گردشگران مختلف است. پاساژ ستاره فارس در محله عفیف‌آباد شمالی و خیابان عفیف‌آباد واقع شده است. اگر علاقه‌مند به خریدی آسان و باکیفیت هستید. حتماً به این مجتمع سر بزنید.

مرکز خرید هامون؛ مجموعه‌ای کامل در شیراز

مجتمع تجاری تفریحی هامون یکی از مراکز خرید مهم در شهر شیراز است. این مجتمع دارای ۵ طبقه، مساحت ۷۸۰۰ متر مربع و بیش از ۷۰ واحد است. شما می‌توانید انواع پوشاک خانم ها و آقایان، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و کالای دیجیتال، مواد غذایی، طلا و جواهرات، لوازم تزئینی، کیف و کفش و سایر کالاها را با کیفیتی عالی تهیه کنید. این مجموعه در بلوار ستارخان، فلکه‌ سنگی، نرسیده به چهار راه عفیف آباد شیراز واقع شده است. انواع رستوران، کافی شاپ، شهربازی و سایر امکانات رفاهی در این مجموعه، برای رفاه حال گردشگران وجود دارد. برای خرید یک سوغاتی خوب، حتما به این مجتمع سری بزنید.

بازار مسگرهای شیراز؛ نمادی از هنر

بازار مسگرها در خیابان لطفعلی‌خان زند و بین اردو بازار و بازار مشیر شیراز واقع شده است. شما می‌توانید با قدم‌زدن در این بازار قدیمی زیبا، علاوه بر لذت بردن از فضای جذاب و نوستالژیک آن، انواع دیگ مسی، بشقاب‌های مسی، سینی مسی، گلدان مسی، زیورآلات مسی و سایر اجناس را خریداری کنید. به نظر می‌رسد خرید یک ظرف مسی جذاب به‌عنوان سوغاتی برای عزیزانتان، می‌تواند انتخابی خاص و منحصربه‌فرد باشد. البته در این بازار کالاهای دیگری مانند پوشاک، لوازم منزل و وسایل آرایشی نیز ارائه می‌شود. آرامگاه حافظ، بازار وکیل، حمام وکیل، مدرسه خان و خانه منطقی نژاد از مناطق دیدنی نزدیک این بازار زیبا و قدیمی هستند.

در شیراز کجا بریم خرید؟

مجتمع تجاری زیتون فارس؛ یک فروشگاه کامل

مجتمع تجاری زیتون فارس یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مجتمع‌های خرید در شهر شیراز است و در چهارراه پارامونت (پانزده خرداد) واقع شده است. این مجموعه دارای ۱۲ طبقه شامل بخش تجاری، شهربازی، اداری و فودکورت است. شما می‌توانید در این فروشگاه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه، پوشاک، موبایل، لوازم ورزشی، طلا و جواهر و سایر کالاها را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تهیه کنید. انواع رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فست‌فودها در این مجتمع میزبان گردشگران است. همچنین این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۰ شب پذیرای حضور شما میهمانان است.

کلام آخر

در این نوشتار از سفرمارکت، شما را با تعدادی از مراکز خرید شهر شیراز آشنا کردیم. همان‌طور که گفتیم، اگر میهمان شهر زیبای شیراز هستید، حتماً پس از بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، مقبره‌ها و باغ‌های زیبای شیراز، سری به مراکز خرید آن بزنید. مطمئن باشید دست‌خالی برنمی‌گردید. از همراهی شما سپاسگزاریم. تجربیات خود را در مورد سفر به شیراز و بازدید از هر کدام از این مراکز و مجتمع‌های تجاری و تفریحی، با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

نظر شما